Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Embriyoloji II

Dersin Kodu : HİS509

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÖZGÜL TAP
Prof.Dr. SAİT POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doku ve organların embriyolojik gelişimlerini açıklar.
Doku ve organların yapı ve fonksiyonlarını bilir.
Gelişim sürecinde gerçekleşen moleküler olaylar hakkında bilgi sahibi olur.
Sistemlerin farklanması sırasında gerçekleşen değişiklikleri ve gelişen yapıları sıralar.
Doğumsal anomali tiplerini tanımlar.
Anomali nedenlerini söyler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HİS508 Embriyoloji I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gelişim dönemi sürecinde olan moleküler ve embriyolojik olayların açıklanması, doku ve organların morfoloji ve maturasyonunun ortaya konması.

Dersin İçeriği : İskelet sistemi kas sistemi, Vücut kaviteleri ve seröz membranlar, Kardiyovasküler sistem, Solunum sistemi, Sindirim sistemi, Ürogenital sistem, Baş ve boyun, Kulak, Göz, Merkezi sinir sistemi, Deri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İskelet sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
2 Kas sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
3 Vücut boşlukları embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
4 Kardiyovasküler sistem embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
5 Solunum sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
6 Sindirim sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
7 Ürogenital sistem embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
8 Ara sınav Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma yazılı sınav
9 Baş boyun embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
10 Kulak embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
11 Göz embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
12 Deri embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
13 Merkezi sinir sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
14 Merkezi sinir sistemi embriyolojisi Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
15 Seminer Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma sunum
16/17 Final Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sadler TW. Langman Medikal Embriyoloji. Palme yayıncılık. Ankara. 2009.
 Moore,KM and Persaud,TVN.Clinical Oriented Embryology.WB Saunders Company,Seventh edition, 2005.
Diğer Kaynaklar  Ders sunumları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 0
2 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 0
3 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 0
4 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 5
5 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 0
6 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 0
7 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 0
8 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 0
9 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 0
11 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 4
13 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
14 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 0
15 Etkili iletişim kurabilir. 0
16 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 0
17 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4