|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Embriyoloji II |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Prof.Dr. SAİT POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doku ve organların embriyolojik gelişimlerini açıklar. Doku ve organların yapı ve fonksiyonlarını bilir. Gelişim sürecinde gerçekleşen moleküler olaylar hakkında bilgi sahibi olur. Sistemlerin farklanması sırasında gerçekleşen değişiklikleri ve gelişen yapıları sıralar. Doğumsal anomali tiplerini tanımlar. Anomali nedenlerini söyler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS508 Embriyoloji I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gelişim dönemi sürecinde olan moleküler ve embriyolojik olayların açıklanması, doku ve organların morfoloji ve maturasyonunun ortaya konması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İskelet sistemi kas sistemi, Vücut kaviteleri ve seröz membranlar, Kardiyovasküler sistem, Solunum sistemi, Sindirim sistemi, Ürogenital sistem, Baş ve boyun, Kulak, Göz, Merkezi sinir sistemi, Deri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İskelet sistemi embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
2 |
Kas sistemi embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
3 |
Vücut boşlukları embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
4 |
Kardiyovasküler sistem embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
5 |
Solunum sistemi embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
6 |
Sindirim sistemi embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
7 |
Ürogenital sistem embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
8 |
Ara sınav
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
9 |
Baş boyun embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
10 |
Kulak embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
11 |
Göz embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
12 |
Deri embriyolojisi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
13 |
Merkezi sinir sistemi embriyolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
14 |
Merkezi sinir sistemi embriyolojisi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
15 |
Seminer |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sadler TW. Langman Medikal Embriyoloji. Palme yayıncılık. Ankara. 2009.
Moore,KM and Persaud,TVN.Clinical Oriented Embryology.WB Saunders Company,Seventh edition, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
4 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|