Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : HİS710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SAİT POLAT
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme.
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme.
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme.
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Tez konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Tez projesinin hazırlanması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Tez projesinin hazırlanması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Tez projesi nasıl yürütülür Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Tez projesi nasıl yürütülür Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Literatür nasıl taranır Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Literatür nasıl taranır Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Literatür nasıl değerlendirilir Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Literatür nasıl değerlendirilir Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Tezde kullanılacak yöntemler Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Tezde kullanılacak yöntemler Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Araştırmanın makale halinde yazılması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve yazma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İlgili kitap ve makaleler
 SCI, SCI-Expanded makaleleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 0
2 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 0
3 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 0
4 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 0
5 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 0
6 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 0
7 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 0
8 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 0
9 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
11 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 5
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 5
13 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
14 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 5
15 Etkili iletişim kurabilir. 4
16 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
17 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5