|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sağlık İnsan Güce ve Sağlık Yöntemi I |
|
Dersin Kodu |
: |
HAS542 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUHSİN AKBABA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sağlık yönetim biçimlerini, planlama aşamalarını bilir, sağlık yönetiminde liderlik, danışmanlık ve bilirkişilik yapar Sağlık hizmetlerini ilgilendiren sağlık mevzuatını bilir, yasa, tüzük, yönetmelik, yönerge gibi mevzuat hükümlerini doğru olarak yorumlar, etik kurallara uygun olarak davranır Denetim olgusunu bilir ve uygun denetim tekniklerini gerekli durumlarda doğru şekilde uygulayar Sağlık ekonomisini, sağlık hizmetlerinde maliyet artış nedenleri ve halk sağlığı açısından önemini bilir Sağlıkta dönüşümü ve modelini bilir, Aile Sağlığı Merkezini, birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşları ile bir halk sağlığı laboratuarını yönetir Hizmet verilen toplumun hizmetle ilgili beklentilerini, isteklerini ve gereksinimlerini belirler Bölgesindeki sağlık hizmetleriyle ilgili doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplayıp, bu verileri yorumlayıp sonuçlarını paylaşır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sağlık yönetim biçimlerini, planlama aşamalarını ve sağlık yönetiminde liderlik yapabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama yöntemleri.
Sağlık kuruluşlarının idari, mali, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazandırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sağlık yönetimi temel kavramlar |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
2 |
Yönetimin ilkeleri |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
3 |
Türkiye´de sağlık örgütlenmesi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
4 |
Türkiye´de sağlık örgütlenmesi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
5 |
Sağlık Bakanlığı örgütlenmesi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
6 |
Sağlık Bakanlığı örgütlenmesi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
7 |
Ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
8 |
sağlık ihtiyaçlarının değerlendirilmesi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
9 |
hastane yönetimi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
10 |
Sağlık insan gücü kavramları |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
11 |
Sağlık insan gücü kavramları |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
12 |
Karşılaştırmalı olarak Türkiye ve diğer ülkelerin sağlık politikaları |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
13 |
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi
|
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
14 |
Sağlık hizmetlerinde kalitenin gelişimi |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
15 |
toplam kalite yönetimi ve sağlık hizmetleri |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
16/17 |
Yöneticinin özellikleri |
Kaynak tarama |
İnteraktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Oğuz Işık, Dilaver Tengilimoğlu, Mahmut Akbolat. Sağlık işletmeleri yönetimi. 2012. ISBN:6051331843
Kaptanoğlu YA. Sağlık Yönetimi. 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Türk Sağlık Mevzuatı. (http://www.bayar.edu.tr/hastane/mevzuat/Turk_Saglik_Mevzuati-CBU_Halk_Sagligi_AD.pdf)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Araştırma (sağlık, hizmet veya klinik araştırma) planlayıp uygular, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale (literatür) hazırlayıp sunar. |
4 |
|
2 |
Toplumun sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, sağlık istatistiklerini toplayıp değerlendirir, sürveyans yönetimi yapar |
5 |
|
3 |
Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakları yönetir |
5 |
|
4 |
Salgın yönetiminin önemini açıklar |
3 |
|
5 |
Bulaşıcı hastalıklarla ilgili görevler yürütür |
4 |
|
6 |
Birincil, ikincil ve üçüncül koruma hizmetlerini organize edip yürütür |
5 |
|
7 |
Toplum çocuk sağlığını değerlendirir ve yönetir |
2 |
|
8 |
Kronik hastalıklarla ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
9 |
Kadın/üreme sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
1 |
|
10 |
Çevre sağlığı ile ilgili görevleri yürütür |
2 |
|
11 |
İş sağlığıyla ilgili görevleri yürütür |
3 |
|
12 |
Beslenme ile ilgili görevleri yürütür |
0 |
|
13 |
Bilimsel araştırma planlar ve uygular |
0 |
|
14 |
Saha araştırması yapar |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|