|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN Prof.Dr. AYŞE DOĞAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. UĞUR SEÇİL BİNOKAY Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tıbbi Fizyoloji hakkında sistematik bilgi sahibi olur. Fizyolojik araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur. Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir. Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular. Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Danışmanı ile öğrencinin insan fizyolojisi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgi alış-verişinde bulunulması, bilimsel tartışma kültürünün oluşturulmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan fizyolojisi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
2 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
3 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
4 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
5 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
6 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
7 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
8 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
9 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
10 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
11 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
12 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
13 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
14 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
15 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
16/17 |
Fizyolojik mekanizmalar, araştırmalarda kullanılan temel araştırma metodları, bilim felsefesi, sunum teknikleri, etik değerler |
Fizyolojik bilimler ile ilgili kitapları okumak, laboratuvar cihazlarının çaışma prensiplerini araştırmak, iyi sunum örneklerini incelemek |
Okuma, inceleme, araştırma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tüm bilimsel kaynaklar, internet ve veri tabanları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
5 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
5 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
3 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
3 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
4 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
5 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
3 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
4 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
5 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
3 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
5 |
80 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|