|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Fizyoloji- Kan Fizyolojisi ve İmmünite |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ519 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BESİM ÖZAYKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kan oluşumu Eritropoez, eritrositler Lökositlerin fonksiyonları İmmün sistem gelişim Hümoral immünite, hücresel immünite Lenfokinler ve sitokinler Kan grupları Trombositler Plazma proteinleri Hemostaz ve fibrinolitik sistem
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kan ve bağışıklık fizyolojisinin temel özelliklerinin açıklanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kan hücreleri ve diğer kan elemanlarının oluşum süreçleri; eritrosit, lökosit, trombosit ve diğer kan elemanlarının işlevleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu, fizyoloji laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kan oluşumu |
klasik bilgi |
interaktif |
|
2 |
Eritropoez, eritrositler |
klasik bilgi |
interaktif |
|
3 |
Eritropoez, eritrositler |
klasik bilgi |
interaktif |
|
4 |
Akyuvarların fonksiyonları |
klasik bilgi |
interaktif |
|
5 |
Akyuvarların fonksiyonları |
klasik bilgi |
interaktif |
|
6 |
Ara sınav |
|
|
|
7 |
İmmün sistem gelişim |
klasik bilgi |
interaktif |
|
8 |
Hümoral immünite, hücresel immünite |
klasik bilgi |
interaktif |
|
9 |
Lenfokinler ve sitokinler |
klasik bilgi |
interaktif |
|
10 |
Kan grupları |
klasik bilgi |
interaktif |
|
11 |
Trombositler |
klasik bilgi |
interaktif |
|
12 |
Plazma proteinleri |
klasik bilgi |
interaktif |
|
13 |
Hemostaz ve fibrinolitik sistem. |
klasik bilgi |
interaktif |
|
14 |
Hemostaz ve fibrinolitik sistem. |
klasik bilgi |
interaktif |
|
15 |
Hemostaz ve fibrinolitik sistem. |
klasik bilgi |
interaktif |
|
16/17 |
Hemostaz ve fibrinolitik sistem. |
klasik bilgi |
interaktif |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tıbbi Fizyoloji John E. Hall - Arthur C. Guyton - Türkçe 12. Baskı
Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi, Türkçe, 23. Baskı, Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen Brooks
Berne Levy – Fizyoloji, Türkçe, Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, 5. Baskı , Bruce M. Koeppen, Bruce A. Stanton
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet ve kütüphane veri tabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
5 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
5 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
5 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
3 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
2 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
3 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
3 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
3 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
2 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
2 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|