Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heykel I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SUAT KARAASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı konu, teknik malzemelerle heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini anlamaya ve oluşturmaya dönük uygulama çalışmaları yapabilir Bir sanatsal problemin çözümleme süreçlerini, ürün analiz yöntemleri kullanılarak inceleyebilir Doğasal formlar aracılığıyla , heykelsi formları oluşturabilir artistik, teknik ve kavramsal olarak özgün tasarımlar yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
üç boyutlu düşünme ve üretim biçimlerine dönük olarak, özgün çalışmalar yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğa formlarından yararlanarak, üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü bir derstir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
canlı modelden etüd çalışması için ön hazırlık.(konstrüksiyon hazırlamak,örneklerin incelenmesi, kil hazırlığının yapılması)
|
Kilin plastik kıvama getirilmesi |
Ders Anlatımı |
|
2 |
canlı model çalışmasının heykel eğitimindeki önemi üzerine teorik tartışma , modeli ayrıntılarıyla inceleme, bütün ve parçalar arasında ilişki kurma, |
Anatomi atlaslarının incelenmesi |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Canlı modelden desen çizimi, modeli doğru olarak çizgiyle ifade edebilme, |
Kil hazırlığı |
Desen üzerine eleştiri |
|
4 |
1/1 ölçülerinde modelden kil etüd çalışmasına başlangıç, |
Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması |
Çalışmalar üzerinde tartışma |
|
5 |
Canlı modelden etüt çalışması, |
Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması |
Ders anlatımı ve eleştiri |
|
6 |
Canlı modelden etüt çalışması, |
Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması |
Ders anlatımı ve eleştiri |
|
7 |
Canlı modelden etüt çalışması, |
Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması |
Ders anlatımı ve eleştiri |
|
8 |
Vize. |
vize |
vize |
|
9 |
Çalışmanın dökümü ve kalıplandırılması |
Alçı döküm için uygun ortamın hazırlanması |
Alçı döküm tekniği |
|
10 |
Figüratif kompozisyon çalışması için örnek çalışmaların incelenmesi ve seçilen tema üzerinde tartışma, |
Figüratif kompozisyon çalışması için eskiz çizimlerinin yapılması |
Tartışma |
|
11 |
Figüratif kompozisyon çalışması için kostrüksiyon hazırlama ve yapılan eskizlerin değerlendirilmesi |
Kil hazırlığının yapılması |
Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler |
|
12 |
Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç, |
Killerin plastik kıvama getirilmesi |
Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler |
|
13 |
Figüratif kompozisyon çalışmasına devam |
Eskiz çizimleri |
Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler |
|
14 |
Figüratif kompozisyon çalışmasına devam |
Eskiz çizimleri |
Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler |
|
15 |
Figüratif kompozisyon çalışmasında ortaya çıkan ürünler üzerine değerlendirme yapma |
Eskiz çizimleri |
Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler |
|
16/17 |
.Final |
Değerlendirme ve tartışma ortamının hazırlanması |
Değerlendirme ve tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
3 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
2 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|