|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
R ile istatistik Programlama ve Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-656 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
R yazılımını kurma ve kullanma R ile basit ve ileri istatistik analizleri yapma R ile basit ve ileri grafik analiz ve modelleme yapma Temel düzeyde yazılım geliştirme R´de istatistik yazılım paketi geliştirme ve dağıtma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı R ile basit ve ileri istatistik analiz yöntemleri, basit ve ileri grafik analizler ve istatiksel proğramlama ve uygulamalar geliştirmeyi öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, istatiksel hesaplama ve grafikler için R´ın kullanımı; ve verilerin istatistiksel analizi için R programları geliştirme konularını içermektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
R´ye Giriş ve R Arayüzünün kullanımı |
R yazılımının indirilmesi ve kişisel bilgisayara kurulması |
Uygulama |
|
2 |
Veri türleri, Veri girişi ve Veri Yönetimi |
Yok |
Yok |
|
3 |
Aritmetik ve Mantıksal İfadeler |
Yok |
Yok |
|
4 |
Basit İstatistik Analizler |
Tanımlayıcı istatistikler |
Okuma |
|
5 |
Basit Grafikler |
Matris matematiği çalışması |
Yok |
|
6 |
R ile Programlamaya Giriş |
R´da proğramlama ile ilgili kaynaklardan birkaçının okunması |
Okuma |
|
7 |
Fonksiyonlar ve Kütüphaneler |
Yok |
Yok |
|
8 |
Grafik Proğramlamaya Giriş |
Yok |
Yok |
|
9 |
Ara sınav |
Yok |
Yok |
|
10 |
İleri İstatistik Analizler |
Yok |
Yok |
|
11 |
İleri Grafikler |
Yok |
Yok |
|
12 |
R ile Örnek Uygulama Geliştirme - Hiyerarşik Kümeleme Analizi |
Kümeleme Analizi yöntemini çalışma |
Okuma |
|
13 |
R ile Örnek Uygulama Geliştirme - Power Analizi |
Power Analiz konusunu çalışma |
Okuma |
|
14 |
Örnek Uygulamaların Paketlenmesi ve Dağıtılması |
Yok |
Yok |
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
Yok |
Yok |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yok |
Yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dalgaard, P. (2011). Introductory Statistics with R. Springer, 2nd edition.
Matloff, N. (2009). The Art of R Programming. http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/132/NSPpart.pdf
Lumley, T. (2006). R Fundamentals and Programming Techniques. http://faculty.washington.edu/tlumley/Rcourse/R-fundamentals.pdf
R Programming at Wikibooks - http://en.wikibooks.org/wiki/R_Programming
An Introduction to R - http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.html
Murison, R. (2005). R programming guide. http://www.unt.edu/rss/R_Programming_Notes.pdf
Kabacoff, R: I (2011). R in Action : Data Analysis and Graphics with R. Manning Publications Co.ISBN 9781935182399, 472p
R Tutorial ebook. http://www.r-tutor.com/
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
List of R Statistical Packages - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_statistical_packages
R Graphical Manual. http://rgm3.lab.nig.ac.jp/RGM/
R Seek. http://rseek.org/
R books - http://www.r-project.org/doc/bib/R-books.html
R Graph Gallery - http://gallery.r-enthusiasts.com/
The R Project for Statistical Computing (http://www.r-project.org/)
Girke, T. (2012). R & Bioconductor Manual. http://manuals.bioinformatics.ucr.edu/home/R_BioCondManual
Programming R - Beginner to advanced resources for the R programming language. http://www.programmingr.com/
R Tutorial. http://r-statistics.net/r-tutorial.html
NCEAS(2012). R Programming Resource Center. http://www.nceas.ucsb.edu/scicomp/software/r
Quick R - http://www.statmethods.net/
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
2 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
3 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
3 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
5 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
4 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|