Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma ve Deneme Metodları II |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tüm deneme planlarının nasıl kurulduğunu öğrenir. Bu denemelerin istatistik analizlerinin SPSS paket programda analizini ve yorumlanmasını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ziraat ile ilgili gerek bitkisel gerekse hayvansal üretime ait denemelerin kuruluşundan sonuçlandırılıncaya kadar ki tüm deneme planlarının kurulması, istatistik analizlerinin yaptırılması ve yorumlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zirai Denemeler ve bunların SPSS Paket programda analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Denemelerin Yürütülmesi ve Planlanması |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
2 |
t Testi ile Varyans Analizi Arasındaki İlişkiler |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
3 |
Varyans Analizinin varsayımları |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
4 |
Varyans Homojenlik Testleri |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
5 |
Tek Yönlü Varyans Analizi ve Çoklu Karşılaştırma Testleri |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
6 |
Tesadüf Blokları Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
7 |
Tekerrürlü Tesadüf Blokları Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak Kitaplardan |
yok |
|
9 |
2 Faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
10 |
3 Faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
11 |
Latin Kare Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
SPSS Paket programda analizlerin yapılışı |
|
12 |
Tekrarlanan Latin Kare Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
13 |
Faktöriyel Düzende Tesadüf Parselleri Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
14 |
Faktöriyel Düzende Tesadüf Blokları Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
15 |
Bölünmüş Parseller Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
16/17 |
Bölünen Bölünmüş Parseller Deneme Planı |
Kaynak Kitaplardan |
2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
0 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
5 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
4 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
2 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|