Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fitopatoloji

Dersin Kodu : TBP214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitkilerde hastalık kavramı ve gelişimini
Bitkileri etkileyen abiyotik faktörler
Hastalık oluşturan canlı etmenleri
Hastalıklardan korunma ve mücadele yollarını

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitkilerde hastalık oluşturan etmenlerin tanıtılması, koruma ve mücadele yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Önemli bitki hastalıklarının belirtilerinin tanıtılması,Patojen biyolojisi,hastalık döngüleri,hastalıkla savaşım.Bitki Hastalıklarının bilimsel ekonomik ve sosyal önemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fitopatolojiye giriş ve tarihçe Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
2 Hastalık kavramı ve hastalığın gelişimi Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
3 Etioloji- abiyotik hastalık etmenleri Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
4 Viroid ve virüs hastalıkları Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
5 Bitkilerde hastalık oluşturan bakteriler Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
6 Hastalık etmenleri olarak funguslar Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
7 Ara sınav
8 Hastalık etmenleri olarak funguslar Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
9 Parazitik Bitkiler Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
10 Hasta bitki fizyolojisinde oluşan değişimler Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
11 Bitkilerin geliştirdiği savunma mekanizmaları Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
12 Bitki hastalıkları epidemiyolojisi Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
13 Bitki hastalıklardan korunma ve mücadele yöntemler-1 Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
14 Bitki hastalıklardan korunma ve mücadele yöntemler-2 Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar Görsel anlatım
15 Ara sınav ve ödevlerin değerlendirilmesi
16/17 Yıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  AGRIOS N.G.1997.Plant Pathology. Academic Press.San Diago.
 Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş power point sunuları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 2
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 4
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 3
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 2
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 2
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 2
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 3
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 2
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 3 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4