|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkisel Üretim Sis. Ve Organik Tarım |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS TANSI Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Organik tarımın prensiplerini ve araçlarını bariz bir şekilde kavramıştır Organik tarım sertifikasyon sürecini ve ulusal organik standartların neler olduğunu anlamıştır. Organik Tarımla uğraşan çiftçilerin gereksinmelerine cevap verecek şekilde planlar yapma, program geliştirme ve hizmet sunma yeteneğine erişmiştir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye´nin tarımsal kaynak potansiyeli, tarla bitkileri üretim sistemleri, kuru tarım sisteminde toprak işleme, gübreleme ve bakım işleri, sulu ve nemli tarım, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünyada ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye’de ekolojik bölgeler ve tarım sistemi, kuru tarım sistemi,kuru tarımda toprak İşleme ve nadas, kuru tarımda ekim, gübreleme ve bakım, sulu tarım sistemi, sulu tarımda toprak İşleme, ekim, gübreleme ve bakım İşleri, sulu tarımda ekim nöbeti, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünya da ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ders İçeriğinin tartışılması |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Organik tarımın tarihçesi, öncüleri |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Dünya |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Türkiye |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Organik tarımın prensipleri; biyolojik çeşitlilik, İşletmelerin birleştirilmesi veya bütünleştirilmesi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Organik tarımın prensipleri; sürdürülebilirlik, doğal bitki besleme, doğal zararlı amenajmanı |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Organik tarımın araçları; ekim nöbeti Yeşil gübreleme ve örtü bitkisi tarımı, birlikte üretim ve arkadaş bitki ile beraber yetiştirme, gübreleme ve kompost, malç yapma kayıt tutma |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Organik tarımın sertifikasyon kuralları, sürecin tanıtılması |
Ara sınava kadar işlenmiş olan konuları verilen ders notu, diğer kaynaklar ve sunulardan sınava |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Yazılı sınav |
|
10 |
Türkiye´de tarımsal kaynak potansiyeli |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Türkiye’de ekolojik bölgeler ve tarım sistemi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Bitkisel üretim sistemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Kuru tarım sisteminde toprak işleme ve nadas |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Kuru tarım sisteminde gübreleme ve ekim |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Sulu tarım sistemi |
Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınav |
Dönem süresince işlenmiş olan konuları verilen ders notu, diğer kaynaklar ve sunulardan sınava |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Er, C., BAŞALMA, D.2008. Organik Tarımdaki Gelişmeler
REHBER, E. 2011. Organik Tarım Ekonomisi. Ekin Yayın Evi
Organik Tarım. ETO Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
5 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
3 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
1 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|