Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kategorik Veri Analizi

Dersin Kodu : ISB-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. DENİZ ÜNAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kategorik veri analizinin temel kavramlarını tanır.
Ki-kare bağımsızlık testleri, çarpraz sınıflandırma tablolarında log-likelihood oranları hakkında bilgi sahibi olma
Lojistik regresyon analizindeki tahminleri yorumlayabilme
Probit regresyon modeli, SPSS de uygulama ve yorumlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kategorik verileri tanımak,3 ve daha çok boyutlu tablolar, korelasyon analizi, çok boyutlu tablolar, log lineer modeller

Dersin İçeriği : Tanımlar; iki boyutlu olumsallık tabloları, üç ve daha yüksek girişli kontenjans tabloları çözümlemeleri; ilişki ölçüleri; çok boyutlu tablolar; logaritmik doğrusal modeller; lojit model; multinominal logit model; karesel tablo çözümlemeleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : bölüm seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanımlar Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
2 olumsallık tabloları Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
3 İki boyutlu olumsallık tabloları Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
4 İki boyutlu olumsallık tabloları Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
5 üç boyutlu olumsallık tabloları Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Üç ve daha yüksek girişli kontenjans tabloları ve çözümlemeleri Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Üç ve daha yüksek girişli kontenjans tabloları ve çözümlemeleri Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara-sinav Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
9 İlişki ölçüleri Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
10 Çok boyutlu tablolar Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
11 Logaritmik doğrusal modeller Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
12 Lojit model Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
13 Multinominal logit model Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
14 Logit ve Multinominal logit model ve probit regresyon analizi Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
15 Karesel tablo çözümlemeleri Kaynak Okuma Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  An introduction to Categorical Data Analysis, A. Agresti, John Wiley&Sons, 1996
 Linear Models in Statistics, Rencher, Alvin C., John Wiley&Sons, INC., New York, USA, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 0
2 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 2
3 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 0
4 İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
5 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
6 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 5
7 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 5
8 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 5
9 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 5
10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 5
11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 0
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 5
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 5
14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 4
16 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
17 İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 8 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6