Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli İstatistiksel Yöntemler I |
|
Dersin Kodu |
: |
ISB-539 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler SPSS ile veri analizi yeteneği kazanır. Öğrencilerin bir iş ortamında SPSS kullanarak temel istatistik yapılarını uygulaması mümkün olur. Problem analizi ve problem çözümü becerisini geliştirir Veri işleme ve manipülasyon becerilerini geliştirir Bu ders öğrenciye veri analizi bilgi ve beceri yeteneği kazandırır. Operasyonel iş sorunlarına çözüm bulmaları mümkün olur. Öğrenciler SPSS kullanımını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı farklı alanlarda kullanılan veri analizi ve temel istatistiki yöntemlerin SPSS programı üzerinde teorik ve uygulamalı bir şekilde işlenerek, öğrenciye yorum yapabilme, sorunlar üzerinde analiz edebilme gibi yeteneklerin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlar ve Tanımlar, veri hazırlama, tanımlayıcı istatistik, korelasyon, istatistiksel testler, ANOVA analizi, regresyon analizi, anket veri girişi, güvenilirlik analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
(Bilgisayar ortamında istatistiksel yazılımlar ile) Veri Girişi ve Dosya İşlemleri. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
2 |
Tablo Oluşturma ve Grafikler. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
3 |
Tanımlayıcı İstatistikler.
|
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
4 |
Hipotez Testleri. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
5 |
Çapraz Tablolar ve İlişki Katsayıları. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
6 |
Anket Düzenleme ve Çoklu Cevap Analizi. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
7 |
Varyans Analizi ve Çoklu Karşılaştırmalar. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notlarındaki ve kaynaktaki konuları gözden geçirme |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Korelasyon Analizi ve Eğri Uydurma. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
10 |
Regresyon Analizi 1. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
11 |
Regresyon Analizi 2. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
12 |
Uyum İyiliği ve Varyansların Eşitliğine İlişkin Testler. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
13 |
Güvenirlik Analizi. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
14 |
Faktör Analizi. |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
15 |
Parametrik Testler |
Kaynak okuma, proje hazırlama |
Yüz yüze ve bilgisayar uygulamalı |
|
16/17 |
Final Sınavı. |
Ders notlarındaki ve kaynaktaki konuları gözden geçirme |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler |
4 |
|
2 |
Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. |
4 |
|
3 |
İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler.
|
4 |
|
4 |
İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
|
3 |
|
5 |
İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
4 |
|
6 |
İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir.
|
4 |
|
7 |
İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
8 |
Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular.
|
5 |
|
9 |
Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. |
5 |
|
10 |
Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
5 |
|
11 |
Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
3 |
|
14 |
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. |
4 |
|
16 |
Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
5 |
|
17 |
İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|