|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Discrete Optimization |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-551 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MELİK KOYUNCU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğrusal modeller hakkında bilgi sahibi olur Bir problemi doğrusal programlama ile modeller Uygun bir teknik kullanarak doğrusal programlama modelini çözer Tamsayılı modellemeyi kullanarak problemleri modeller ve çözer Planlama problemlerini hedef programlama ile modeller Ağ modelleri hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üretim ve servis sistemlerindeki bazı problemleri doğrusal modelleme tekniklerini kullanarak çözebilime becerisi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Modellemeye giriş, simplex metodu, dal sınır algoritması, toplamlı algoritma, taşıma problemleri, atama problemleri, şebeke modellerine giriş, en kısa yol problemleri ve uygulamaları, minimum kapsayan ağaç ve uygulamaları, maksimum akış algoritması ve uygulamaları, modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri, modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri, projelerin sunumu, Optimizasyon proramları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modellemeye giriş |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
2 |
simpex metodu |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
3 |
dal sınır algoritması |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
4 |
toplamlı algortima |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
5 |
taşıma problemleri |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
6 |
atama problemleri |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
7 |
ara sınav |
|
|
|
8 |
şebeke modellerine giriş |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
9 |
en kısa yol problemleri ve uygulamaları |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
10 |
minimum kapsayan ağaç ve uygulamları |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
11 |
maksimum akışa lgoritması ve uygulamaları |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
12 |
modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
13 |
modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
14 |
projelerin sunumu |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
15 |
Optimizasyon proramları |
ders kitabından ilgili konunun okunması |
Klasik anlatım ve sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Operations Research, Hillier and Lieberman , 2009
Tamsayılı programlama , Mehmet Bakır
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|