Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Discrete Optimization

Dersin Kodu : EM-551

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MELİK KOYUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğrusal modeller hakkında bilgi sahibi olur
Bir problemi doğrusal programlama ile modeller
Uygun bir teknik kullanarak doğrusal programlama modelini çözer
Tamsayılı modellemeyi kullanarak problemleri modeller ve çözer
Planlama problemlerini hedef programlama ile modeller
Ağ modelleri hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üretim ve servis sistemlerindeki bazı problemleri doğrusal modelleme tekniklerini kullanarak çözebilime becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği : Modellemeye giriş, simplex metodu, dal sınır algoritması, toplamlı algoritma, taşıma problemleri, atama problemleri, şebeke modellerine giriş, en kısa yol problemleri ve uygulamaları, minimum kapsayan ağaç ve uygulamaları, maksimum akış algoritması ve uygulamaları, modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri, modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri, projelerin sunumu, Optimizasyon proramları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modellemeye giriş ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
2 simpex metodu ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
3 dal sınır algoritması ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
4 toplamlı algortima ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
5 taşıma problemleri ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
6 atama problemleri ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
7 ara sınav
8 şebeke modellerine giriş ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
9 en kısa yol problemleri ve uygulamaları ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
10 minimum kapsayan ağaç ve uygulamları ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
11 maksimum akışa lgoritması ve uygulamaları ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
12 modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
13 modelleme ile ilgili örnek vaka analizleri ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
14 projelerin sunumu ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
15 Optimizasyon proramları ders kitabından ilgili konunun okunması Klasik anlatım ve sunum
16/17 Final sınavı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Operations Research, Hillier and Lieberman , 2009
 Tamsayılı programlama , Mehmet Bakır
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 5
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 5
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 5
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 3
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6