Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tesis Planlamada İleri Konular

Dersin Kodu : EM-541

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tesis Planlama sürecinin aşamalarını bilir.
Temel İlkeleri gözden geçirmiş ve bu konudaki bilgilerini yenilemiştir.
Tesis yer seçimi ve yerleşim problemlerine ait matemetiksel modelleri öğrenir ve uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tesis planlama problemleri, problemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler ve modeller, bilgisayar destekli algoritmaların kullanımı incelenecektir.

Dersin İçeriği : Tesis Planlama ilkelerinin belirlenmesi ve tesis planlamanın aşamalarının ele alınması, akış analizleri, tesis planlama probleminin sayısal yöntemler ve modeller, bilgisayar destekli tesis yerleşim algoritmaları uygulanacak, ileri kesikli yerleşim modelleri, ağ yerleşim modelleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tesis yer seçimi probleminin tanımı Kaynak okuma Anlatım
2 Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri Kaynak okuma Sunum
3 Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri Kaynak okuma Sunum
4 Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri Kaynak okuma Anlatım
5 Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri Araştırma Anlatım
6 Yer seçimi problemlerinin çözüm yöntemleri Araştırma Anlatım
7 Uygulamaların araştırılması Araştırma Sunum
8 Uygulamaların araştırılması Araştırma Sunum
9 Uygulamaların araştırılması Araştırma Sunum
10 Ara sınav Hazırlık Yazılı sınav
11 Tesis yerleşim problemi Kaynak okuma Anlatım
12 Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü Kaynak okuma Anlatım
13 Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü Örnek uygulamaların araştırılması Sunum
14 Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü Örnek uygulamaların araştırılması Sunum
15 Yerleşim probleminin bilgisayar destekli algoritmalarla çözümü Araştırma Sunum
16/17 Sınav Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dr. Demir ASLAN, Dr. Bayram Ali SU, Tesis Planlaması, Dokuz Eylül Üniversitesi.
 Dr. A. Attila İŞLİER, Tesis Planlaması, Osmangazi Üniversitesi Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 5
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 3
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 5
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 5
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 5
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 5
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 5
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6