|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLST-201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA AKAR Prof.Dr. DURSUN AVŞAR Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU Prof.Dr. OYA IŞIK Doç.Dr. CEM ÇEVİK Doç.Dr. FATMA ÇEVİK Prof.Dr. SEVİM POLAT Doç.Dr. TUNCAY KULELİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ Prof.Dr. DURSUN AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır. Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler Etkili bir yazılı sunum için yapılacakları planlar Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenler, sunum sürecinde etkili kullanır. Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, intihal, yazım teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Enformatik Laboratuvarı, Çalışma odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, dersin planının oluşturulması |
İnternette ve kütüphane tarama ve okuma |
Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması |
|
2 |
Konu araştırılması |
İnternette ve kütüphane tarama ve okuma |
Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması |
|
3 |
Konu araştırılması |
İnternette ve kütüphane tarama ve okuma |
Belge/bilgi listeleri oluşturma, arşiv çalışması |
|
4 |
Konu belirleme |
Literatür okuma ve derleme |
Beyin fırtınası |
|
5 |
Belirlenen konudaki bilgileri derleme |
Literatür okuma ve derleme |
Soru-cevap |
|
6 |
Çalışma planı oluşturmak |
Planlama yapma |
Soru-cevap |
|
7 |
Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar |
Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar |
Uygulama |
|
8 |
Ara rapor sunma |
Ara rapor sunum hazırlığı |
Seminer |
|
9 |
Çalışmaları gerçekleştirmek |
Laboratuvar/saha çalışması |
Uygulama |
|
10 |
Çalışmaları gerçekleştirmek |
Laboratuvar/saha çalışması |
Uygulama |
|
11 |
Çalışmaları gerçekleştirmek |
Laboratuvar/saha çalışması |
Uygulama |
|
12 |
Çalışmaları gerçekleştirmek ve sonuçların değerlendirilmeye başlanması |
Laboratuvar/saha çalışması, sonuçların derlenmesi |
Uygulama |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Sonuçların derlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Sonuçların değerlendirilmesi i ve rapor haline getirilmesi |
Sonuçların derlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Sonuçların derlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem raporu sunum ve tartışma |
Dönem raporu sunumu hazırlığı |
Seminer |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
0 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
5 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
5 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|