|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denizel Zooplankton |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-548 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVİM POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zooplanktonu tanımlar.
Zooplanktonda yer alan grupları listeler. Zooplanktonun taksonomik sıralamasını yapar. Zooplanktonun besin zincirindeki rolünü açıklar. Zooplanktonun ekojojisini ve dağılım özelliklerini özetler Kirlilik-zooplankton ilişkisini açıklar. Protozooplankton ve metazooplankton gruplarını tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zooplanktonu tanımlayarak zooplanktonda yer alan grupları bilmek, zooplanktonun denizel besin zincirindeki rolünü alt ve üst beslenme basamaklarıyla ilişkilerini anlamak, ekolojileri hakkında temel bilgileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste zooplanktonun tanımı, denizel zooplankton grupları, zooplankton taksonomisi, protozooplankton ve metazooplankton grupları, besin zincirinde zooplanktonun rolü, zooplanktonun alt ve üst beslenme düzeyleri ile ilişkileri, zooplankton ekolojisi, zooplankton kirlilik ilişkisi, izleme çalışmalarında zooplanktonun önemi teorik dersler ve örneklerle öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zooplankton kavramı ve zooplanktonda yer alan gruplar
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Zooplanktonda yer alan gruplar
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Zooplankton taksonomisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Zooplankton taksonomisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Protozooplankton ve metazooplankton grupları
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Protozooplankton ve metazooplankton grupları
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
7 |
Zooplanktonun besin zincirindeki rolü ve önemi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ara sınav için hazırlık |
Ara sınav |
|
9 |
Zooplanktonun besin zincirindeki rolü ve önemi,
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Zooplanktonun diğer beslenme basamaklarıyla ilişkisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Zooplanktonun diğer beslenme basamaklarıyla ilişkisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Zooplankton ekolojisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, saha çalışması |
|
13 |
Zooplankton ekolojisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Kirlilik zooplankton ilişkisi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
İzleme çalışmalarında zooplanktonun önemi
|
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Final sınavı için hazırlık |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Boltovskoy, D. 1999. South Atlantic Zooplankton, Backhuys Publ. Leiden, vol 1, 1-868 s.
Laybourn-Parry, J. 1992. Protozoan Plankton Ecology. Chapman and Hall London.231 p.
Polat, S. Denizel Zooplankton Ders Notları.
Chihara, M., Murano, M., 1997. An Illustrated Guide to Marine Plankton in Japan.1574 s.
Abboud-AbiSaab, M. 2002. Annual cycle of the microzooplankton communities in the waters
surrounding the Palm Island Nature Reserve (North Lebanon), with special attention
to tintinnids. Mediterranean Marine Sciences, 3(2): 55-76.
Abboud-Abi-Saab, M. 2008. Tintinnids of the Lebanese Coastal Waters, Eastern
Mediterranean. CNRS-Lebanon UNEP/MAP/RAC/SPA, 192 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
2 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
1 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
2 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
2 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
18 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 141 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|