Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Oşinografi

Dersin Kodu : ST-509

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. DURSUN AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okyanus ve denizel ortamı tüm yönleriyle tanımlar
Oşinografik parametrelerde gözlenen değişimleri ayırt eder
Delta, Koy ve küçük körfezlerle buraları etkileyen ekolojik faktörler arasındaki ilişkiyi kurar
Denizel kesimdeki kısa süreli değişimlerin hız ve şiddetini tahmin eder
Deniz yüzey suyu sıcaklığı anormalliklerini tanır
Yüzeysel tabaka derinliği ve sıcaklık yapısı hakkında ilişki kurar
Deniz ve deniz kabarmasını tahmin eder
Deniz geçiş alanları ve su tüplerini ayırd eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, denizler ve deniz ortamı ile ilgili bilgi vererek, oseanik parametrelerdeki değişimleri, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimlerini, deniz kabarmasını, akıntıları su tipleri ve geçiş zonlarını açıklamaktır.

Dersin İçeriği : Denizler ve deniz ortamı, oseanik parametrelerdeki değişimler, deniz-atmosfer, deniz-deniz dibi, deniz-kıyısal alan etkileşimleri, deniz kabarması tahmineri, akıntılar, su tiplerinin ayırt edilmesi, geçiş zonları,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş; Denizler Oceanography 1-52. Sayfalar Okunacak Düz Anlatım
2 Denizel Ortam The World Ocean 1-6. Sayfalar Okunacak. Ödev: İç Denizler ve Balıkçılık Olanakları Düz Anlatım
3 Denizel Ortamdaki Ekolojik Faktörler The World Ocean 61-130. Sayfalar Okunacak. Ödev: Birincil Üretim ve Birincil Üretimi Etkileyen Faktörler Düz Anlatım ve Tartışma
4 Oşinografik Parametrelerde Gözlenen Değişimler Principles of Oceanography 297-318. sayfalar okunacak. Ödev: Upwelling ve Dünyadaki Önemli Upwelling Sahaları Düz Anlatım ve Tartışma
5 Delta, Koy ve Küçük Körfezler Principles of Oceanography 289-297. sayfalar okunacak. Düz Anlatım ve Tartışma
6 Deniz-Taban Etkileşimi Fisheries Oceanography 50-54. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
7 Oşinografik Analiz ve Tahminler Fisheries Oceanography 54-60. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
8 Ara Sınav Sınav İçin Çalışma
9 Denizlerdeki Kısa Süreli Değişimlerin Hızı ve Şİddeti Fisheries Oceanography 60-72. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
10 Kısa Süreli Oşinografik Veriler Fisheries Oceanography 63-72. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
11 Deniz Yüzey Suyu Sıcaklığı Anormallikleri Fisheries Oceanography 72-82. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
12 Yüzeysel Tabaka Derinliği ve Sıcaklık Yapısı Fisheries Oceanography 82-90. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
13 Deniz ve Deniz Kabarmasının Tahmini Fisheries Oceanography 90-95. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
14 Akıntılar Fisheries Oceanography 95-105. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
15 Deniz Geçiş Alanları ve Su Tiplerinin Ayrılması Fisheries Oceanography 279-286. Sayfalar Okunacak. Düz Anlatım
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  LAEVASTU, T., HELA, I., 1970. Fisheries oceanography. Fishing news (Books) Ltd. London. 238p.
 ANIKOUCHINE, W.A., STERNBERG, R.W., 1973. The world ocean. An introduction to oceanography. Prentice-Hall, Inc., USA, 338p
 RICHARD, A., DAVIS, J.R., 1972. Principles of Oceanography. Addison-Wesley Publishing Company, Inc. Philippines, 434p.
Diğer Kaynaklar  LATIF, M.A., OGUZ, T., SUR, H.I., BESIKTEPE, S., OZSOY, E., UNLUATA, U., 2000. Oceanography of the Turkish Straits-third annual report, Volume I. Physical Oceanography of the Straits. Institute of Marine Sciences, METU, Erdemli, Icel, Turkey.
 POLAT, C., TUGRUL, S., 1993. Nutrient and organic carbon exchanges between the Black and Marmara Seas through the Bosphorus Strait. Deep-Sea Research (submitted).
 OGUZ, T., LATUN, V.S., LATIF, M.A., VLADEMIROV, V.V., SUR, H.I., MARKOV, A.A., OZSOY, E., KOTOVSHCHIKOV, B.B., EREMEEV, V.V., UNLUATA, U., 1993. circulation in the surface and intermediate layers of the BlackSea. Deep-Sea Research, 40: 1597-1612.
 UNLUATA, U., OGUZ, T., LATIF, M.A., OZSOY, E., 2000. On the physical oceanography of the Turkish Straits. In: The physical oceanography of the Straits. Edited by J. Pratt, NATO/ASI Series, Portrecht, Kluwer Acad. Publ., 25-60.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 1
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 2
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6