|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislik Projeleri için Depremsellik Analizleri |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-638 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Önemli mühendislik projeleri için depremsellik analizleri, maksimum olası yer ivmesi haritaları yapabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Önemli mühendislik projeleri için depremsellik analizlerini yapmayı öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, tarihçe, fay, aktif ve pasif faylar, aktif tektonik, paleosismoloji, tarihsel kayıtlar, aletsel kayıtlar, maksimum olası deprem hesapları, segmentasyon, maksimum olası zemin hakim titreşim periyodu, probabilistik deprem risk analizleri, sismik zon haritaları, diğer jeolojik ve jeofizik faktörler, mikrobölgeleme, imar çalışmalarında uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Tarihçe |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak uygulama projesi ile ilgili dökümanların fotokopiciden temini |
Düz anlatım |
|
2 |
Fay, aktif ve pasif faylar, aktif tektonik |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
3 |
Paleosismoloji |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
4 |
Tarihsel kayıtlar |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
5 |
Aletsel kayıtlar |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
6 |
Maksimum olası deprem hesapları |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
7 |
Segmentasyon |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
8 |
Arasınav |
Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Maksimum olası zemin hakim titreşim periyodu |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
10 |
Probabilistik deprem risk analizleri |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
11 |
Sismik zon haritaları |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
12 |
Diğer jeolojik ve jeofizik faktörler |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi ile ilgili haftalık ilerlemenin rapor edilmesi |
Düz anlatım ve kontrol |
|
13 |
Mikrobölgeleme, imar çalışmalarında uygulama |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve uygulama projesi raporunun teslimi |
Düz anlatım, kontrol ve raporların toplanması |
|
14 |
Uygulamaya yönelik problemlerin çözümü |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, problem çözümü |
|
15 |
Konu tekrarları |
Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav öncesi işlenen konuların çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Krinitzsky, E.L., Gould J.P. and Edinger, P.H., 1993. Fundamentals of Earthquake Resistant Construction, John Wiley and Sons, Inc., p. 299.
Reiter, L., 1990. Earthquake Hazard Analysis, Issues and Insights, Colombia University Press, New York, P. 254.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
48 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|