Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ofiyolit Kayalarda Yaş Tayini Metodları ve Uygulamaları

Dersin Kodu : JM-606

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ofiyolitik kayaçlara uygulanan radyometrik yaş tayini metotları hakkında bilgi sahibi olur
Mineral ayırma işlemini öğrenir
Soğuma ve kristallenme yaş kavramlarını bilir
Termokronoloji konusunu öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere; (a) ofiyolitik istiflerin tabandan tavana genel özellikleri, (b) ofiyolitik istiflerde izotopik yaş tayinine uygun kayaçların petrografisi, (c) K-Ar, Ar-Ar, Sm-Nd ve U-Pb izotopik yaş tayini metodlarının genel özellikleri ve ofiyolitik kayaçlara uygulanmasının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Ofiyolit kavramı, Farklı tektonik ortamlarda oluşan ofiyolitler ve petrografik özellikleri, Paleontolojik ve izotopik yaş kavramı, Radyolaritler ve epiofiyolitik örtü sedimanları, Yaş tayinine uygun kayaçlar, Mineral ayırma işlemleri, Plajiyogranitler ve U-Pb yöntemi, Gabrolar ve U-Pb yöntemi, Metamorfik dilim (amfibolit) oluşumu ve K-Ar / Ar-Ar yöntemi, Gabrolar ve Sm-Nd yöntemi, Soğuma ve kristallenme yaşı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ofiyolit kavramı Okuma Yüz yüze eğitim
2 Farklı tektonik ortamlarda oluşan ofiyolitler ve petrografik özellikleri Okuma Yüz yüze eğitim
3 Paleontolojik ve izotopik yaş kavramı Okuma Yüz yüze eğitim
4 Radyolaritler ve epiofiyolitik örtü sedimanları Okuma Yüz yüze eğitim
5 Yaş tayinine uygun kayaçlar Okuma Yüz yüze eğitim
6 Mineral ayırma işlemleri Okuma Yüz yüze eğitim
7 Plajiyogranitler ve U-Pb yöntemi Okuma Yüz yüze eğitim
8 Arasınav Okuma Yazılı Sınav
9 Metamorfik dilim (amfibolit) oluşumu ve K-Ar / Ar-Ar yöntemi Okuma Yüz yüze eğitim
10 Gabrolar ve U-Pb yöntemi Okuma Yüz yüze eğitim
11 Gabrolar ve Sm-Nd yöntemi Okuma Yüz yüze eğitim
12 Soğuma ve kristallenme yaşı Okuma Yüz yüze eğitim
13 Türkiye´deki ofiyolitler ve yaş bulguları Okuma Yüz yüze eğitim
14 Öğrenci sunumu Okuma Yüz yüze eğitim
15 Genel değerlendirme Okuma Yüz yüze eğitim
16/17 Final sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Isotopes: Principles and Applicatins. Gunter Faure & Teresa M. Mensing. John Wiley and Sons Inc. Muhtelif makaleler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 15 90
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6