Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Şev Stabilitesi ve Islahı

Dersin Kodu : JM-600

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Şev tasarımı yapmayı öğrenir.
Kaya ve zeminlerin mukavemet özelliklerini öğrenir.
Şev analizleri yapabilme becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kaya ve zemin şevlerinin mekanizmalarının çözümü ve şev iyileştirme projelerinin hazırlanması

Dersin İçeriği : Kaya ve zeminlerin mukavemet özellikleri, verilerin derlenmesi, şev yenilme tipleri ve analizleri, yeraltısuyu etkisi ve şev iyileştirme yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şev tasarımı prensipleri Literatür taraması Internet ve kütüphane
2 Yapısal jeoloji ve verilerin yorumu Literatür taraması Internet ve kütüphane
3 Saha çalışması ve jeolojik veriler Literatür taraması Internet ve kütüphane
4 Kaya ve zeminlerin mukavemet özellikleri ve bunların ölçümü Literatür taraması Internet ve kütüphane
5 Yeraltı suyu Literatür taraması Internet ve kütüphane
6 Düzlemsel yenilme Literatür taraması Internet ve kütüphane
7 Kama yenilmesi Literatür taraması Internet ve kütüphane
8 Dairesel yenilme Literatür taraması Internet ve kütüphane
9 Ara sınav Önceki derslerin tekrarı Ders notları ve yardımcı kaynaklar
10 Devrilmeler Literatür taraması Internet ve kütüphane
11 Nümerik analizler Literatür taraması Internet ve kütüphane
12 Patlatma Literatür taraması Internet ve kütüphane
13 Şevlerin duraylı hale getirilmesi Literatür taraması Internet ve kütüphane
14 Hareket izleme, inşaat ve maden mühendisliğinde uygulamaları Literatür taraması Internet ve kütüphane
15 Bilgisayar programları ile çalışma Literatür taraması ve bilgisayarla çalışma Internet ve kütüphane
16/17 Final sınavı Dönem derslerinin tekrarı Ders notları ve yardımcı kaynaklar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hudson J. A. and Harrison J. P. 2000. Engineering Rock Mechanics-An Introduction to the Principles. Pergamon
 Hudson J. A. and Harrison J. P. 2000. Engineering Rock Mechanics-Part 2 illustrative worked examples. Pergamon
 Hoek E and Bray J. W. 1981. Rock Slope Engineering. Institution of Mining and Metallurgy
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 5
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 5 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6