Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Şev Stabilitesi ve Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-600 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Şev tasarımı yapmayı öğrenir. Kaya ve zeminlerin mukavemet özelliklerini öğrenir. Şev analizleri yapabilme becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kaya ve zemin şevlerinin mekanizmalarının çözümü ve şev iyileştirme projelerinin hazırlanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kaya ve zeminlerin mukavemet özellikleri, verilerin derlenmesi, şev yenilme tipleri ve analizleri, yeraltısuyu etkisi ve şev iyileştirme yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şev tasarımı prensipleri |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
2 |
Yapısal jeoloji ve verilerin yorumu |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
3 |
Saha çalışması ve jeolojik veriler |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
4 |
Kaya ve zeminlerin mukavemet özellikleri ve bunların ölçümü |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
5 |
Yeraltı suyu |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
6 |
Düzlemsel yenilme |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
7 |
Kama yenilmesi |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
8 |
Dairesel yenilme |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
9 |
Ara sınav |
Önceki derslerin tekrarı |
Ders notları ve yardımcı kaynaklar |
|
10 |
Devrilmeler |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
11 |
Nümerik analizler |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
12 |
Patlatma |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
13 |
Şevlerin duraylı hale getirilmesi |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
14 |
Hareket izleme, inşaat ve maden mühendisliğinde uygulamaları |
Literatür taraması |
Internet ve kütüphane |
|
15 |
Bilgisayar programları ile çalışma |
Literatür taraması ve bilgisayarla çalışma |
Internet ve kütüphane |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dönem derslerinin tekrarı |
Ders notları ve yardımcı kaynaklar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|