Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ofiyolitlerin Jeokimyası

Dersin Kodu : JM-591

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Üçüncü Aşama (Doktora)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN PARLAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ofiyolit stratigrafisini öğrenir
Ofiyolitik birimlerin jeokimyasal özelliklerini analiz edebilir.
Farklı tektonik ortamlarda oluşan ofiyolitlerin jeokimyasal özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere (a) Yeryuvarının yapısı, (b) Üst Manto´nun yapısı ve mineralojisi, (c) kısmi ergime süreçleri ve okyanusal litosfer oluşumu, (d) Ofiyolitlerin tanımı, genelleştirilmiş stratigrafik kesitleri ve oluşum ortamları, (e) Türkiye ve dünyadan örnekler, (f) ofiyolitik kayaçların ana-iz element jeokimyası, mineral kimyası ve tektonik ortam analizlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Yeryuvarının yapısı, Üst Manto ve mineralojisi, Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler, Ofiyolit tanımı ve tarihsel gelişimi, Tektonitler ve ana-iz element jeokimyası, Kümülat kayaçlar ve ana-iz element jeokimyası, Levha daykları ve ana-iz element jeokimyası, Volkanik kayaçlar ve ana-iz element jeokimyası, Plajiyogranitler ve ana-iz element jeokimyası, Türkiyedeki farklı kenet kuşakları ve ofiyolitler, Dünyadan örnekler ve karşılaştırılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeryuvarının yapısı Okuma Yüz yüze eğitim
2 Üst Manto ve mineralojisi Okuma Yüz yüze eğitim
3 Kısmi ergime süreçleri ve etkileyen faktörler Okuma Yüz yüze eğitim
4 Ofiyolit tanımı ve tarihsel gelişimi Okuma Yüz yüze eğitim
5 Tektonitler ve ana-iz element jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
6 Kümülat kayaçlar ve ana-iz element jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
7 Levha daykları ve ana-iz element jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
8 Ara Sınav Okuma yazılı sınav
9 Volkanik kayaçlar ve ana-iz element jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
10 Plajiyogranitler ve ana-iz element jeokimyası Okuma Yüz yüze eğitim
11 Türkiyedeki farklı kenet kuşakları ve ofiyolitler Okuma Yüz yüze eğitim
12 Dünyadan örnekler ve karşılaştırılması Okuma Yüz yüze eğitim
13 Ofiyolitlerle ilişkili metamorfizma ve tektonik önemi Okuma Yüz yüze eğitim
14 Mavişist ve eklojit kavramı Okuma Yüz yüze eğitim
15 Genel Değerlendirme Okuma Yüz yüze eğitim
16/17 Final sınavı Okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Principles of Igneous and Metamorphic Petrology. Antony Philpotts and Jay Ague. Cambridge University Press. 2. Muhtelif ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 6 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6