|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Jeokimyasal Verilerin Yorumu |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-589 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Jeokimyanın temel prensiplerini kavrar Örnek hazırlama metotlarını bilir Jeokimyasal analiz yöntemlerini öğrenir Analiz sonuçlarının sunumu ve değerlendirilmesini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere;
(a) Jeokimyanın temel prensiplerini,
(b) Ana, iz ve nadir toprak elementlerinin tanımı ve normalizasyonu,
(c) Magmatik ve metamorfik tüm kayaç analizlerinin yorumlanması,
(d) Kayaç yapıcı minerallerin kimyasal analizlerinin hesaplanması ve yorumlanmasının öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeokimyanın temel prensipleri, jeokimyasal döngü, ana-iz ve nadir toprak elementleri, mineral kimyası analizleri ve hesaplanması, magmatik ve metamorfik kayaçlarda tektonik ortam ayırtman diyagramlarının kullanılışı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Jeokimyanın temel prensipleri |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
2 |
Örnek hazırlama yöntemleri |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
3 |
Kayaç analiz metotları |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
4 |
Mineral analiz metotları |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
5 |
Kayaçlarda ana-iz elementler ve sunumu |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
6 |
Kayaçlarda nadir toprak elementleri ve sunumu |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
7 |
Minerallerde ana-iz elementler ve sunumu |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
8 |
Arasınav |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Okyanus Ortası Sırtlarda oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
10 |
Okyanus içi yay ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
11 |
Okyanus adası ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
12 |
Aktif Kıta kenarında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
13 |
Kıtasal riftlerde oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
14 |
Yay gerisi ortamında oluşan kayaçların ana-iz element karakteristikleri
|
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Okuma |
Yüz yüze eğitim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Using Geochemical Data: Evaluation, Presentation, Interpretation. Longman Geochemistry. Hugh Rollinson.
An Introduction to Rock Forming Minerals, Deer, Howie, Zussman. Pearson Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
3 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
3 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|