Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sularda Kirlilik ve Kontrolü

Dersin Kodu : JM-565

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Su kaynaklarının korunması için yapılabilecek işlemleri bilir.
Kirletici tiplerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su kaynaklarının korunması için çeşitli su ortamlarınındaki kirlenmeyi ve kontrol yöntemlerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Kirlilik tipleri, konsantrasyon ve ölçüm kriterleri, organik ve inorganik bileşikler ve kirleticiler ve analizleri, radyoaktif izotoplar, jeokimyasal bölgeleme, zemin iyileştirmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik-Mimarlık Fakültesi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeryüzündeki suların oluşumu ve dağılımı İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
2 Hidrolojik çevrim ve su kalitesi ilişkisi İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
3 Kirletici maddeler İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
4 Su kaynakları İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
5 İnorganik kirleticiler İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
6 Organik kirleticiler ve fotosentez etkisi İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
7 Mikrobiyal kirlenme İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava ve proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav ve proje sunumu
9 Kirlilik kontrolunda hidrolojik unsurlar İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
10 Yeraltısuyu kirlenmesi İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
11 Yüzeysuları kirlenmesi: Akarsu İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
12 Deniz-Göl Kirlenmesi İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
13 Su kirliliği kontrol çalışmaları İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
14 Su kalite kriterleri ve standartları İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
15 İyileştirme çalışmaları İlgili kaynakların opkunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava ve proje sunumuna hazırlık Yazılı sınav ve proje sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Sularda Kirlilik ve Kontrolü. O. Uslu ve A. Türkman
 Contaminant Hdrogeology, Fetter, C. W.,1993
 Water Analysis, Fresenius, W., Quentin, K.E., Schneider, w., 1988
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6