|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tersiyer Mikrofaunası |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-516 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Resifler ve özelliklerini öğrenir. Resiflerin sınıflamasını öğrenir. Resif yapan organizmaları öğrenir. Organizmaların ortamsal dağılımlarını öğrenir. Resif morfolojisi ve kuşakları öğrenir. Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimini öğrenir. Jeolojik geçmişte resifler ve evrimini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tersiyer dönemine ait bentik foramların inceleyerek jeolojik ve stratigrafik problemlerin çözümlerini ve ekonomik değeri olan petrol ve kömür oluşumlarını bulma yollarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fosillerin tanımı, fosilleşme olayı, paleontolojinin konusu, ekolojik bölgeler, foraminiferlerde kavkı yapısı ve çeşitleri, foraminiferlerde sarılma şekilleri, yaşama ortamları, mikropaleontolojik örneklerin alınması, takım Foraminiferida. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Paleontolojinin tanımı, fosillerin önemi ve yararları |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
2 |
Fosilleşme olayı, sistematik ve taksonomi |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
3 |
İlk gerçek fosiller, karakteristik fosil ve zon fosilleri |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
4 |
Mikropaleontoloji, tarihçe, örnek alımı ve hazırlanması |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
5 |
Foraminiferlerin genel özellikleri, Foraminiferlerde kavkı yapısı |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
6 |
Ekolojik bölgeler, foraminiferlerin dağılımına etki eden faktörler |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
7 |
Foraminiferlerde kavkı yapısı, foraminiferlerde sarılma şekilleri |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sistematik tanımlama, Textularina, Miliolidae |
okuma |
Düz anlatım- Sunu ve tartışma |
|
10 |
Alveolinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
11 |
Rotaliidae, Cymbaloporidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
12 |
Nummulitidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
13 |
Globorotalidae, Orbitoididae, Discocyclinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
14 |
Lepidocyclinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
15 |
Miogypsinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ketin, İ., 1983. Türkiye Jeolojisine genel bir bakış. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
Egeran, N., ve İlhan, E., 1948. Türkiye Jeolojisi Ankara
İlhan, E., 1976. Türkiye Jeolojisi. Mühendislik Fakültesi Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
2 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
3 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
2 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
4 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
3 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
2 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
2 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|