Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tersiyer Mikrofaunası

Dersin Kodu : JM-516

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Resifler ve özelliklerini öğrenir.
Resiflerin sınıflamasını öğrenir.
Resif yapan organizmaları öğrenir.
Organizmaların ortamsal dağılımlarını öğrenir.
Resif morfolojisi ve kuşakları öğrenir.
Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimini öğrenir.
Jeolojik geçmişte resifler ve evrimini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tersiyer dönemine ait bentik foramların inceleyerek jeolojik ve stratigrafik problemlerin çözümlerini ve ekonomik değeri olan petrol ve kömür oluşumlarını bulma yollarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Fosillerin tanımı, fosilleşme olayı, paleontolojinin konusu, ekolojik bölgeler, foraminiferlerde kavkı yapısı ve çeşitleri, foraminiferlerde sarılma şekilleri, yaşama ortamları, mikropaleontolojik örneklerin alınması, takım Foraminiferida.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Paleontolojinin tanımı, fosillerin önemi ve yararları okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
2 Fosilleşme olayı, sistematik ve taksonomi okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
3 İlk gerçek fosiller, karakteristik fosil ve zon fosilleri okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
4 Mikropaleontoloji, tarihçe, örnek alımı ve hazırlanması okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
5 Foraminiferlerin genel özellikleri, Foraminiferlerde kavkı yapısı okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
6 Ekolojik bölgeler, foraminiferlerin dağılımına etki eden faktörler okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
7 Foraminiferlerde kavkı yapısı, foraminiferlerde sarılma şekilleri okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
8 Arasınav Arasınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sistematik tanımlama, Textularina, Miliolidae okuma Düz anlatım- Sunu ve tartışma
10 Alveolinidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
11 Rotaliidae, Cymbaloporidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
12 Nummulitidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
13 Globorotalidae, Orbitoididae, Discocyclinidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
14 Lepidocyclinidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
15 Miogypsinidae okuma Düz anlatım ve Laboratuar
16/17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ketin, İ., 1983. Türkiye Jeolojisine genel bir bakış. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul.
 Egeran, N., ve İlhan, E., 1948. Türkiye Jeolojisi Ankara
 İlhan, E., 1976. Türkiye Jeolojisi. Mühendislik Fakültesi Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 2
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 3
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6