Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kırıntılı Kayaç Petrografisi ve Kaynak Kayaç Saptanması |
|
Dersin Kodu |
: |
JM-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kırıntılı kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir, Kırıntılı kayaçları, sınıflama diyagramlarını da kullanarak adlandırma yapar. Kırıntılı kayaçların provenans analizini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kırıntılı sedimanter kayaçlarda detaylı petrografik incelemeler yapabilme ve kaynak kayaç/alan ilişkilerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kırıntılı kayaçlarda detaylı petrografik analizler, kırıntılı kayaçların sınıflandırılmaları ve kaynak kayaç ilişkilerinin saptanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kırıntılı kayaçların tanımlaması, bileşenlerinin tanımlaması, sınıflama kriterleri. |
Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak |
Sözlü sunum |
|
2 |
Kırıntılı kayaçların bileşenleri 1 |
Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
3 |
Kırıntılı kayaçların bileşenleri 2 |
Sedimanter petrografi notlarını tekrarlamak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
4 |
Kaba taneli kayaçlar ve bileşenleri |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
5 |
Orta taneli kayaçlar ve bileşenleri |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
6 |
İnce taneli kayaçlar ve bileşenleri |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
7 |
Petrografik analize giriş |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Sözlü sunum ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Laboratuvar çalışması ve tartışma |
|
10 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Laboratuvar çalışması ve tartışma |
|
11 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Laboratuvar çalışması ve tartışma |
|
12 |
Kırıntılı kayaçların polarizan mikroskopta incelenmeleri. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Laboratuvar çalışması ve tartışma |
|
13 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma |
|
14 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma |
|
15 |
Kırıntılı kayaçlarda provenans çalışmaları. |
Konu ile ilgili kaynak çalışması yapmak |
Verilerin değerlendirilmesi ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
3 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|