|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Conversion of cellulosic biomass to value-added products I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-649 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, lignoselülozik materyalleri ve bunların kimyasal yapılarını öğrenecektir. Sselülozik materyallerin çözündürülme teknikleri öğrenilir. Lignoselülozik materyallerden elde edilen katma değeri yüksek ürünler hakkında bilgi öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lignoselülozik biyokütle materyallerinin tanınması ve bu materyallerin katma değeri yüksek ürünlere dönüşümünün öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyokütle ve biyokütle bileşenleri, biyokütle dönüşüm süreçleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
D3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokütle materyalleri |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
2 |
Selülozik biyokütlenin çeşitleri |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
3 |
Selülozik biyokütlenin kompozisyonu |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
4 |
Biyokütle materyallerinin hidrolizi-1 |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
5 |
Biyokütle materyallerinin hidrolizi-2 |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
6 |
Biyokütle hidrolizatlarının analizi |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
7 |
Lignoselulozik biyokütleden elde edilen katma değeri yüksek ürünlerin çeşitleri |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Vize |
|
9 |
Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-1 |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
10 |
Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-2 |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
11 |
Lignoselulozik biyokütlenin katma değerli ürünlere dönüştürülme metotları-3 |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
12 |
Biyokütle dönüşümü ile ilgili literatür taraması ve çalışması |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
13 |
Lignoselulozik materyallerin kullanım metotları nasıl modifiye edilebilir? |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
14 |
Ürün analizi |
Kaynak okuma |
Sözel ve görsel sunum |
|
15 |
Ödev |
Kaynak okuma ve internette araştırma |
Ödev |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Introduction to Chemicals from Biomass (Wiley Series in Renewable Resource), James H. Clark, Fabien Deswarte (Editors), 2008.
Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
0 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
2 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|