|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
The Chemistry of Hydrocarbon Fuels I |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-647 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Petrol, kömür ve gaz oluşum süreçlerini öğrenir. Petrolün oluşumunda çevresel faktörün önemini öğrenir Yakıt kompozisyonun yakıt kalitesine etkisini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Doğada yakıt kaynağı, yakıtı oluşturan öncülerin tanınması, yakıt oluşum süreçleri, farklı öncü maddelerin petrol, gaz ve kömürü oluşturma süreçleri, petrolün özelliklerini tahmin etme ve sınıflandırma metotlarını öğretilmesi dersin ana amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Petrolün sınıflandırılması, doğal gaz, kömür |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğada yakıtların kökeni |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
2 |
Diyajenez |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
3 |
Katajenez |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
4 |
Alg ve liptinit kerojen katajenezi |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
5 |
Doğal gaz |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
6 |
Petrol |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
7 |
Petrolün özellikleri |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Vize |
|
9 |
Ham petrol ve kompozisyon ilişkilerinin sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
10 |
Kömür |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
11 |
Kömürün makromoleküler yapısı |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
12 |
Kömürün inorganik bileşeni |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
13 |
Doğal gazın işlenmesi ve kullanımı |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
14 |
Doğal gazın yanması |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
15 |
Ödev |
Kaynak okuma ve internette araştırma |
Ödev |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Final |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.The Chemistry of Hydrocarbon Fuels: Harold H. Schobert, Butterworth-Heinemann, 1991
2.Fundamentals of the Petroleum Industry. Norman, OK: University of Oklahoma, 1984
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
12 |
3 |
36 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
6 |
72 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|