Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektrokimyasal Yöntemler I

Dersin Kodu : KM-641

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrokimyasal sistemleri öğrenir.
Çift tabaka yapısı ve elektrokimyasal hücrede akımı açıklar.
Elektrokimyasal tekniklerini öğrenir.
Akım-potansiyel ililşkisi ve elektrokimyasal tanıma kriterlerini öğrenir ve yorumlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrokimyasal hücreleri tanımak, elektrokimyasal yöntemlerin özelliklerini ve uygulamalarını anlamak

Dersin İçeriği : Elektrokimyasal hücreler yapısı ve özellikleri, elektrokimyasal hücre değişkenleri ve deneyler, elektrokimyasal hücrelerde akım ve anlamı, potansiyel ve hücre termodinamiği, elektrot reaksiyonları ve kinetiği, sabit potansiyel teknikleri, potansiyel tarama teknikleri, dönüşümlü voltametri, potansiyel tarama hızı akım ilişkisi, mikroelektrot ve özellikleri, dönüşümlü voltametri tanıma kriterleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrokimyasal hücreler yapısı ve özellikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Anlatım, sunum ve tartışma
2 Elektrokimyasal hücre değişkenleri ve deneyler Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
3 Elektrokimyasal hücrelerde akım ve anlamı Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
4 Potansiyel ve hücre termodinamiği Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
5 Elektrot reaksiyonları ve kinetiği Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
6 Sabit potansiyel teknikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
7 Sabit potansiyel teknikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
8 Ara sınav Ders notları ve kitap Yazılı sınav ve ödev
9 Potansiyel tarama teknikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
10 Dönüşümlü voltametri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
11 Potansiyel tarama hızı akım ilişkisi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
12 Mikroelektrot ve özellikleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
13 Dönüşümlü voltametri tanıma kriterleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
14 Voltamogramlar üzerinde değerlendirme, ödev Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
15 Voltamogramlar üzerinde değerlendirme, ödev Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
16/17 Final Sınavı Ders notları kitap Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Electrochemical Methods, Fundementals and Applications, Allen J. Bard, Larry R. Faulkner,2001.
 Cyclic Voltametry, David K. Gosser, Jr.VCH Publishers, 1994
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 3
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 1
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 3
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6