|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Chemical Concepts in Biomass Gasification and Related Conversions |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-635 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY ERBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Gazlaştırma proseslerinde kullanılan biyokütle kaynakları öğrenilecektir 2.Biyokütle kaynaklarının kullanıldığı gazlaştırma prosesleri öğrenilecektir 3.Gazlaştırma etkinliğini arttırmadaki parametreler öğrenilecektir. 4.Gazlaştırma sonrası elde edilecek gaz ürünlerden yeni ürünlerin elde edilme yöntemleri öğrenilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyokütle kaynaklarının gazlaştırılması metodlarının ayrıntılı öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyokütle gazlaştırması: Prosesler, reaksiyonlar, gazlaştırma parametreleri, gazlaştırma ile ilişkili biyokütle karakteristikleri, Düşük sıcaklık ve basınç uygulamaları-1; Düşük sıcaklık ve basınç uygulamaları-2, Sulu faz reformlama-1, sulu faz reformlama-2. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biomass resources and characteristics |
Course materials, literature and internet |
Sunum ve tartışma |
|
2 |
Types of biomass resources |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
3 |
Practical aspects of biomass gasification: Processes, reactions, gasification parameters, biomass characteristics related to gasification |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
4 |
Syn-gas production and utilization |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
5 |
Power generation |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
6 |
Synthetic natural gas |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
7 |
Fischer-Tropsch synthesis |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
8 |
Low temperature and pressure applications-1 |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
9 |
Low temperature and pressure applications-2 |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
10 |
Aqueous Phase Reforming-1 |
Okuma |
Course materials, literature and internet |
|
11 |
Aqueous Phase Reforming-2 |
Okuma |
Literature and internet |
|
12 |
Literature searching and studying on latest articles on biomass gasification-1 |
Okuma |
Literature and internet |
|
13 |
Literature searching and studying on latest articles on biomass gasification-2 |
Okuma |
Literature and internet |
|
14 |
Homework |
Kaynaklar ve internet |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Gasification (Gulf Professional Publishing-Elsevier), Christopher Higman, Maarten van der Burgt, 2008
2.Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series), Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
5 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
12 |
3 |
36 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
8 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|