Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Örgütler |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya´da ilk örgütlenme kültürünü tarihsel olarak öğrenir. Dünya siyasi yapısal değişim ve dönüşümlerinde kurumsallaşmanın etkisini anlar. Anglo-Sakson ve Transatlantik örgütsel yapılanmalarını anlar. İlgili teorileri tanır ve anlar. Örgütlerin sınıflandırılması ve yönetsel modellerin oluşturulmasını öğrenir.
Simulasyon modelleme tekniği ile yönetimin uluslararasılaşması konusunda ekip çalışmasıyla geniş perspektif kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mezopotamya yönetimlerinden başlamak üzere özellikle Modern Devletin ortaya çıkışı ve ardından ortaya çıkan örgütlenmeler incelenmektedir. 1800 ,1900 ve 2000 li yıllarda değişen ve farklılaşan uluslararası örgütler, teknik,siyasi, toplumsal olarak incelenerek özellikle 2000 li yıllardan itibaren uluslararası kurumların değişimi ve dönüşüm süreçleri gerekçeleriyle öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
´Raison d´état´ dan uluslararasılaşma temelinde özgün politikaların uygulanması, ulusal ve uluslararası yapılanma, anglo-sakson ve transatlantik etkileri, kapitalist -egemen yaklaşımlar ile sosyalist yaklaşımlarla irdelemek, bağımlılık, işlevselcilik teorilerini öğrenmek, örgütlenme´de sosyal kültürün ve siyasi yapının etkisini araştırmak ve uluslararası örgütler hakkında kategorize edilmiş bilginin sunulması şeklinde planlanmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Örgütlenme nedir? Gerekçeleriyle örgütlenme nedenleri. |
Verilen kaynakçalardan okunması |
Ders anlatım,içerik anlatma |
|
2 |
Mezopotamya uygarlıklarında yönetim modelleri |
Verilen kaynakçalardan okunması |
Ders anlatım,içerik anlatma |
|
3 |
Antik Yunanda ilk örgütlenme modelleri ve Savaşın etkisi |
Verilen kaynakçalardan okunması |
Ders anlatım,içerik anlatma,tartışma |
|
4 |
Antik Yunan site devletlerin Roma yönetimine etkisi |
Verilen farklı kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım,içerik anlatma,tartışma |
|
5 |
Roma devlet yönetimi, Pax Romana, Avrupa da ortaklıklar |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım,içerik anlatma,tartışma |
|
6 |
Avrupa´da Otuz Yıl Savaşları ve sonuçları |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım,içerik anlatma,tartışma |
|
7 |
Westphalia Süreci ve sonuçları |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
8 |
Avrupa´da yeni devletler ve ilk teknik örgütlerin ortaya çıkışı |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
9 |
Cemiyet-i Akvam dan BM´ye |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
10 |
BM ve alt kuruluşları |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
11 |
BM ve alt Kuruluşları |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
12 |
Güvenlik Örgütleri ve gerekliliği anlayışı |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
13 |
NATO ve AGİT |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
14 |
NATO ve AGİT |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
15 |
Siyasi Amaçlı Örgütler |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
Ders anlatım, ders sunumu,tartışma |
|
16/17 |
Genel Değerlendirme ve açık tartişma |
Final öncesi dersin değerlendirilmesi ve serbest-tartışma. |
Dönemin analizi,yorumu, serbest konuşma. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
1 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
3 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
1 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
1 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|