Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : UİY 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HARUN ARIKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kendi alanına özgü temel kaynakları bilir.
Alana özgü kaynaklara ulaşma yollarını bilir.
Bilimsel araştırma yapma yöntemlerini kavrar.
Araştırma konusu üzerinde bilimsel düşünmeyi ve karşılaşılan farklı sorunlar karşısındaki bilimsel yöntemleri kavrar.
Araştırma malzemesinin nasıl seçileceğine ilişkin yöntemleri öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrenciye tez yazımının farklı aşamalarında akademik destek sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Yüksek Lisans programına başlayan her öğrenciye dönem zorunlu olarak verilen danışmanlık dersidir. Konusunda dersle bazen de alanla ilgili dünya literatürü, kapsamı, içeriği, yazarları tartışılır. Danışmanı tarafından okuması ve izlemesi gereken yayınlar, programlar tavsiye alır. Danışmanı tarafından bilgi ve öğrenimini güçlendirmesi için verilen derstir; bazen danışmanın uzmanlığı dersidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez-yazma işlemi Genel Bakış, akademik yazma kurallar ve düzenlemeler hakkında bilgi Yok Düz anlatım, tartışma, değerlendirme, sözlü sunum
2 Akademik araştırma ve akademik verilere erişim yapılması konusunda bilgi Konu ile ilgili ön araştırma Düz anlatım
3 Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi Konu ile ilgili ön araştırma Düz anlatım
4 Araştırma başlığı ve sorusu belirleme Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme
5 Bir literatür değerlendirmesi nasıl yazılır Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme
6 Veri toplamak için bir araştırma yöntemi belirlenmesi Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme
7 Öğrencinin literatür ilk taslağı hakkında geri bildirimde bulunulması Konu ile ilgili ön araştırma,sunum hazırlama Tartışma, değerlendirme, sözlü sunum
8 Tez yazma sürecinin potansiyel zorluklarının tartışılması, son tarihlerin belirlenmesi Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme,
9 Öğrencinin veri toplama sürecinin tartışılması Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme,
10 Veri analizi hakkında bilgi Konu ile ilgili ön araştırma Düz anlatım
11 Öğrencinin literatür ikinci taslağı hakkında geri bildirimde bulunulması Konu ile ilgili ön araştırma,sunum hazırlama Tartışma, değerlendirme, sözlü sunum
12 Etkili edebi tarzı teknikleri hakkında bilgi Konu ile ilgili ön araştırma Düz anlatım
13 Bir kaynakça hazırlama, başvuru hakkında geri bildirimde bulunulması Konu ile ilgili ön araştırma Tartışma, değerlendirme,
14 Tez öğrencisinin tez taslağı hakkında üçüncü geri bildirimde bulunulması Konu ile ilgili ön araştırma,sunum hazırlama Tartışma, değerlendirme, sözlü sunum
15 Öğrencinin performansı hakkında genel tartışma Konu ile ilgili ön araştırma,sunum hazırlama Tartışma, değerlendirme,
16/17 Tez nihai taslağı sunulması Sunum hazırlama Tartışma, değerlendirme,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Belirli bir kaynak yok.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 5
2 Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. 3
3 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. 2
4 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 4
5 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. 5
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 5
8 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
9 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
10 Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. 4
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 5
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. 5
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6