Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-627 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Bor kimyasını öğrenir 2. Bor’un Dünyadaki ve Türkiyedeki konumunu öğrenir 3. Bor’un kullanım alanlarını öğrenerek farklı alanlarda kullanılmasına ilişkin fikir edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bor kimyasını, Bor’un yeri ve kullanılabilirliğini, kavramak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bor kimyasını öğrenme, Bor’un Dünyadaki ve Türkiyedeki konumunu öğrenme, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bor Cevherlerinin yeryüzünde dağılımı işlenmesi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
2 |
Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşikler |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
3 |
Bor elementinin kimyasal olarak oluşturabildiği bileşiklerin kimyasal özellikleri |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
4 |
Üç ve dört koordinasyonlu bor bileşiklerinin incelenmesi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
5 |
Lewis asidi olarak bor bileşiklleri ve kullanım alanları. |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
6 |
Bor hidrürlerin önemi ve endüstriyel kullanımları |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
7 |
Zirai ilaç olarak ve tıptaki kullanımları açısından bor bileşiklerinin önemi |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
9 |
Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşikleri |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
10 |
Bor nitrür, fosfoboranlar ve bor karbür gibi yeni geliştirilen bor bileşiklerinin potansiyel kullanım alanları. |
Kaynak kitap ve internet |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
11 |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
12 |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
13 |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
14 |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
15 |
Bor Kimyası ve Endüstriyel Kullanımı çalışmaları ve ödev |
İnternet süreli yayınlar |
Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
4 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|