Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamada Elektrokimya I

Dersin Kodu : KM-587

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Pil,akü,güneş pilleri v.b.sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenir.
2. Bu sistemlerle çalışmada karşılaşılan sorunlar hakında bilgi sahibi olmak.
3. Bu sistemlerin gelecekteki durumunu öğrenmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektrokimyasal sistemleri tanımlamak, gelecekteki yerini ve kullanılabilirliğini, kavramak. Bu konuda aletlerle sistem arasındaki ilişkisiyi anlamak.

Dersin İçeriği : Elektrokimyasal sistemlere bakış ve teknolojik açıdan önemli sistemlerin incelenmesi, aşırı gerilim ve metallerin elektrokatalitik özellikleri ile ilişkisi , H2 ve O2 aşırı gerilimleri, bunlarla ilgili ileri sürülen varsayımlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrokimyasal sistemlere bakış Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
2 Elektrokimyasal sistemlere bakış Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
3 teknolojik açıdan önemli sistemlerin incelenmesi Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
4 teknolojik açıdan önemli sistemlerin incelenmesi Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
5 aşırı gerilim Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
6 aşırı gerilim Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
7 metallerin elektrokatalitik özellikleri ile ilişkisi Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve internet Yazılı Sınav
9 metallerin elektrokatalitik özellikleri ile ilişkisi Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
10 H2 ve O2 aşırı gerilimleri Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
11 H2 ve O2 aşırı gerilimleri Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
12 ileri sürülen varsayımlar Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
13 ileri sürülen varsayımlar Kaynak kitap ve internet anlatım, tartışma ve sunum
14 Bu konudaki literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, tartışma ve sunum
15 Bu konudaki literatür çalışması ve ödev İnternet süreli yayınlar anlatım, tartışma ve sunum
16/17 Final Sınavı Ders notları Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Modern Electrochemisry J.O’M.Bockris andA.K.N.Reddy Plenum Press Vol2.New York 1977
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 4
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 2
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 3
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 5
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 5
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 8 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 192
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.68
Dersin AKTS Kredisi: 8