Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoinorganik Kimya

Dersin Kodu : KM-588

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Geçiş metali iyonlarının özelliklerini öğrenir.
2.Metal içeren biyolojik molekülleri öğrenir
3. Biyolojik sistemde alkali ve toprak alkali metal katyonlarının önemi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metal içeren biyolojik moleküllerin özelliklerinin ve uygulama alanlarının kavranılması

Dersin İçeriği : Geçiş metali iyonlarının özelliklerini öğrenme, Metal içeren biyolojik molekülleri öğrenme, Biyolojik sistemde alkali ve toprak alkali metal katyonlarının önemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geçiş metali iyonlarının özellikleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
2 Metaloproteinler ve metal içeren biyolojik moleküller Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
3 Metalo enzimlerin hidroliz ve grup transferi tepkimeleri Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
4 Biyolojik redoks tepkimelerinde geçiş metallerinin rolü Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
5 Azot çevrimi ve fiksasyonu Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
6 Oksijen taşıyıcılar Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
7 Biyolojik sistemde alkali ve toprak alkali metal katyonlarının önemi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
9 .Metal iyonlarının ilaç etkisi. Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
10 Şelat ligandlarının ilaç etkisi Kaynak kitap ve internet Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
11 Biyoinorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
12 Biyoinorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
13 Biyoinorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
14 Biyoinorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
15 Biyoinorganik kimya çalışmaları ve ödev İnternet süreli yayınlar Ders anlatımı, öğrenci ödev ve sunumları
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Biological Inorganic Chemistry an Introduction Robert R.Crichton 2008 Elsevier B.V
 2.Bioinorganic Chemistry:Inorganic Elements in the Chemistry of life An Introduction and Guide Wolfgang Kaim & Brigitte Schwederski Wıley,1807
 3.Bilogical Inorganic Chemistry Structure& Reactivity Bertını & Gray& Stıefel & Valentıne 2007 by university scıence books
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 5
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 5
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 4
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 4
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 5
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6