Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Korozyon ve Korozyonun Önlenmesi I

Dersin Kodu : KM-585

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Korozyonun doğasının anlaşılması
Korozyonun öneminin anlaşılması ve önleyici uygulamalar hakkında bilgi edinilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Korozyon tanıtılması, önemi ve önlemleri

Dersin İçeriği : Korozyonun tanımı, termodinamiği, elektrokimyası, etkileyen faktörler ve korozyon türleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Korozyon, korozyonun ekonomik açıdan önemi ve elektrokimyasal doğası. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
2 Korozyonun termodinamiği. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
3 Korozyonun kinetiği. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
4 Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramları ve incelenmesi. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
5 Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenciler tarafından sunum hazırlanması ve sunumu.
6 Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenciler tarafından sunum hazırlanması ve sunumu.
7 Çeşitli metallerin Potansiyel-pH (Porbaix) diyagramlarının irdelenmesi. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Öğrenciler tarafından sunum hazırlanması ve sunumu.
8 Ara sınav Ders notları ve ilgili kaynak kitaplar Yazılı Sınav
9 Metal yüzeyinde adsorplanan maddelerin etkileri. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
10 İnhibitörler ve nhibitör etkinliğinin belirlenmesinde dikkat edilecek temel ilkeler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
11 İnhibitörlerin etki mekanizmaları ve sınıflandırılması. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
12 Nötr ortamlarda inhibitör uygulamaları ve kullanılan bazı inhibitörler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
13 Asitli ortamlarda inhibitör uygulamaları ve kullanılan bazı inhibitörler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
14 İnhibitör etkinliğinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
15 İnhibitör etkinliğinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler. İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme.
16/17 Final Sınavı Ders notları ve kitaplar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet Erbil, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
 Modern Electrochemistry, Volume 2B, John O´M Bockris and Amulya K.N.Reddy, Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 1998.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 5
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 5
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 2
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 2
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 3
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 3
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 1
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 1
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 3
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5