|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hormonlar ve Vitaminler |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-571 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN BİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hormon ve vitaminleri tanımlar ve sınıflandırılmalarını öğrenir Hormon ve vitaminlerin başlıca fonksiyonlarını öğrenir Hormon ve vitaminlerin etki mekanizmalarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hormonların ve vitaminlerin etki mekanizmalarını ve ilişkilerini anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hormonal regülasyon
Hormonların etki mekanizmaları
Böbrek üstü bezi hormonları, cinsiyet hormonları
Triod bezi hormonları
Pankreas hormonları
Hipofiz ve hipotalamus hormonları
Epifiz ve timus hormonları
Mide-barsak sistemi ve böbrek hormonları
Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları
Yağda çözünen vitaminler (A,E,D,K)
Suda çözünen vitaminler (tiamin, riboflamin, nikotinik asit ve nikotinamid, folik asit, pantoterik asit, kabolamin, askorbik asit, biotin)
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hormonal regülasyon |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
2 |
Hormonların etki mekanizmaları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
3 |
Böbrek üstü bezi hormonları, cinsiyet hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
4 |
Triod bezi hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
5 |
Pankreas hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
6 |
Hipofiz ve hipotalamus hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
7 |
Epifiz ve timus hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
8 |
Mide-barsak sistemi ve böbrek hormonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
9 |
Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
10 |
Yağda çözünen vitaminler (A,E,D,K) |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
11 |
Suda çözünen vitaminler (tiamin, riboflamin, nikotinik asit ve nikotinamid, folik asit, pantoterik asit, kabolamin, askorbik asit, biotin) |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
12 |
Ödev Sunumu |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
13 |
Ödev Sunumu |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
14 |
Ödev Sunumu |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
15 |
Final |
kitapla ilgili bölümü çalışır. |
Teorik ders
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavına Hazırlık |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lehninger, Biyokimyanın temel ilkeleri Çeviri:Prof.Dr.Nedret Kılıç, palme yayıncılık 2005.
Gürdal F., Ademoğlu E., Biyokimya, Nobel Tıp kitabevleri, 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
5 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|