Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Akışkanlar Mekaniği

Dersin Kodu : İM-577

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Laminer ve türbülanslı açık kanal akımlarını sayısal olarak modelleyebilmek için Ansys Flotran ve Ansys Fluent programları kullanabilme, farklı türbülans modelleri kullanarak açık kanal akımlarını sayısal olarak çözebilme,Serbest yüzeyli akımların profilini Akışkan Hacim (VOF) yöntemi ile belirleyebilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği programları olan ANSYS-Flotran ve ANSYS-Fluent kullanılarak açık kanal akımlarının sayısal modellenmesi

Dersin İçeriği : Ansys Flotran ve Ansys Fluent programlarının anlatılması, Akışkanların hareketini idare eden temel denklemler, Laminer akım, Türbülanslı akım, Türbülans modelleri, Laminer akımın sayısal modellenmesi, Türbülanslı akımın sayısal modelenmesi, VOF yöntemi, Serbest akım yüzeyinin VOF yöntemi ile modellenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği, tanımı, konusu, kapsamı yok Anlatım ve tartışma
2 Ansys, Ansys-flotran ve Ansys-Fluent programlarının tanıtılması, kurulması ve ekran arayüzünün tanıtılması yok Bilgisayar kullanılarak ders anlatımı
3 Potansiyel akımlar ve özellikleri yok Anlatım ve tartışma
4 Ansys programı kullanılarak potansiyel akımlar ile ilgili sayısal bir örneğin modellenmesi ve çözümünün yapılması yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
5 Laminer akım ve özellikleri yok Anlatım ve tartışma
6 Ansys-Flotran programı kullanılarak laminer akımla ilgili sayısal bir örneğin çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
7 Türbülanslı akımlar ve özellikleri yok Anlatım ve tartışma
8 Ara sınav tekrar sınav
9 Türbülans modelleri yok Anlatım ve tartışma
10 Ansys-Flotran programı kullanılarak türbülanslı akımla ilgili sayısal bir örneğin çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
11 Ansys-Fluent programı kullanılarak laminer akımla ilgili sayısal bir örneğin çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
12 Ansys-Fluent programı kullanılarak türbülanslı akımla ilgili sayısal bir örneğin çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
13 Akışkan hacim yöntemi (VOF) yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
14 Ansys-Flotran programı kullanılarak VOF yöntemi ile ilgili sayısal bir örneğin modellenmesi ve çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
15 Ansys-Fluent programı kullanılarak VOF yöntemi ile ilgili sayısal bir örneğin modellenmesi ve çözülmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme
16/17 Mesh yapısı, mesh yoğunluğu ve zaman adımı gibi parameterelerin sayısal çözümler üzerindeki etkisinin irdelenmesi yok Bilgisayar kullanılarak problem çözme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Viscous Fluid Flow, Frank M. White
 Ansys, Ansys-Flotran, Ansys-Fluent User´s Manual
Diğer Kaynaklar  Turbulence Modeling for CFD , David C. Wilcox


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 14 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 5
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 5
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 5
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6