Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beton Teknolojisi

Dersin Kodu : İM-565

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çimento hamuru
Taze beton
Sertleşen beton
Sertleşmiş beton

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sertleşmiş beton özelikleri, Taze beton özelikleri, Betonun durabilitesi.

Dersin İçeriği : Taze beton özelikleri, Sertleşen beton özelikleri, Sertleşmiş beton özelikleri, Betonun kısa süreli şekil değiştirmesi, Betonun zamana bağlı davranışı (sünme ve rötre), Kırılma mekaniğinin betona uygulanması, Betonun yorulması, Betonun dayanıklılığı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dersllikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Betonu oluşturan malzemeler. yok Anlatım ve tartışma
2 Çimentolar. yok Anlatım ve tartışma
3 Agregalar. yok Anlatım ve tartışma
4 Kimyasal katkılar. yok Anlatım ve tartışma
5 Mineral katkılar. yok Anlatım ve tartışma
6 Taze beton özellikleri. yok Anlatım ve tartışma
7 Sertleşmiş beton özelikleri. yok Anlatım ve tartışma
8 Sertleşmiş beton özelikleri. yok Anlatım ve tartışma
9 Rötre, sünme. yok Anlatım ve tartışma
10 Betonun durabilitesi. yok Anlatım ve tartışma
11 Betonun donma-çözülme direnci. yok Anlatım ve tartışma
12 Çelik lif katkılılar. yok Anlatım ve tartışma
13 Mekanik özellikler. yok Anlatım ve tartışma
14 Betonda kimyasal etki, asit etkisi. yok Anlatım ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Concrete, P. Kumar Mehta, Paulo J.M. Monteiro, 659 Pages, Megraw-Hill Professional; 3 Edition, 2005.
 Turhan Y. Erdoğan, Beton, Metu Press, 2003.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 3 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
3 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
4 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
7 Öğrenme becerilerine sahiptir. 5
8 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 5
10 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 5
11 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
12 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6