Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hidrodinamik II |
|
Dersin Kodu |
: |
İM-514 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET SALİH KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkanlar Mekaniği temel denklemlerinin çeşitli problem alanlarına uygulama becerisinin edinilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanjar Mekaniğinin ileri düzeyde öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sınır tabakası teorisi. Akımda batmış cisimlere gelen kuvvetler. Sınır tabakası akımını kontrol edici yöntemler. Difüzyon ve dispersiyon teorisi. Serbest türbülanslı akımlar; Paralel akımların karışımı, Jet difüzyonu, ve kuyruk akımı. Potansiyel akım teorisi. Bazı akımların sayısal çözümü. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınır tabakası teorisi |
yok |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Sınır tabakası teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Sınır tabakası teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Sınır tabakası teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
5 |
Sınır tabakası teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
6 |
Serbest türbülanslı akımlar |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Serbest türbülanslı akımlar |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
8 |
Ara sınav |
Tekrar |
Sınav |
|
9 |
Serbest türbülanslı akımlar |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
10 |
Potansiyel akım teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Potansiyel akım teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
12 |
Potansiyel akım teorisi |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
13 |
Temel denklemlerin sayısal çözümü |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Temel denklemlerin sayısal çözümü |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
15 |
Hidrolik benzerlik ve fiziksel modelleme |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
Sözlü anlatım ve problem çözümü |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Tekrar |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
4 |
|
3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
3 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
3 |
|
7 |
Öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
8 |
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
2 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
3 |
|
10 |
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
2 |
|
11 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
|
12 |
Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|