|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Harmanlama Makinalarının Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-595 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET İNCE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Prototip yapımına yönelik temel ilkeler ile ürünlerin makine fonksiyonuna etkili fiziko-mekanik özelliklerini bilir Harmanlama makinalarının fonksiyonel ünitelerine yeni yaklaşımlar getirir. Harmanlama makinalarında kullanılan güç, kontrol ve hareket iletim düzenlerini bilir Makine yapımında imalat aşamalarını bilir. Harmanlama makinalarının kullanma, bakım ve işletme koşullarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Protorip yapımının genel ilkeleri öğretilip, harmanlama makinalarının teorisi, söz konusu ürünlerin bu makinaların fonksiyonlarına etkili fiziko-mekanik özellikleri anlatılacaktır. Harmanlama makinalarında besleme, harmanlama, ayırma ve temizleme düzenlerine yeni yaklaşımlar tanıtılarak bu makinalarda kullanılan güç, kontrol ve hareket iletim düzenleri ile birlikte imalat, kullanma, bakım ve işletme tekniklerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tasarımın tanımı ve temel ilkeler, harmanlama teorisi ve ürüne ait ilgili fiziko-mekanik özellikler, prototip harmanlama makinası tasarımı, işletilmesi ve bakımı ile ilgili konular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım tanımı ve aşamaları |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
2 |
Prototip yapımına ilişkin temel ilkeler |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
3 |
Harmanlamanın teorisi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
4 |
Ürünlerin harmanlama makinalarının tasarımına ve işletilmesine ilişkin fiziko-mekanik özellikleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
5 |
Harmanlama makinalarında beslemenin önemi ve teorisi |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım |
|
6 |
Harmanlama makinalarında ayırma teorisi ve ayırma üniteleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
7 |
Harmanlama makinalarda temizleme işlemi ve üniteleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
8 |
Harmanlama makinalarında güç ve kontrol düzenleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
9 |
Harmanlama makinalarında hareket iletim düzenleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
10 |
Örnek tasarım hesaplamaları |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Hazırlanmış örnek problem ve çözümleri |
|
11 |
Ara Sınav |
Ders notundaki ilgili konulardan sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
12 |
Harmanlama makinalarında imalat aşamaları |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
13 |
Harmanlama makinalarının kullanma ve bakım teknikleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
14 |
Harmanlama makinalarının işletme esasları |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım ve atölyede uygulama |
|
15 |
Öğrenci proje ödevi sunusu |
Ödev sunusu için hazırlanma |
Power Point sunumu |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders notundaki ilgili konulardan sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KURTZ, G., THOMPSON, L. And CLAAR, P., 1984. Design of Agricultural Machinery. Jhon Wiley & Sons, NewYork, Usa. 472p
FEIFFER, P. and FEIFFER, R., 1969. The Combining of Various Crops. Edition Leipzig, German Democratic Republic, 244s.
KANAFOJSKI, C. and KARWOWSKI, T., 1972. Agricultural Machines, Theory and Construction. Vol.II, U.S. Department of Commerce, National Technical Information Service, Springfield, Virginia,
KLENIN, N. I., POPOV, I. F. and SAKUN, V. A., 1986. Agricultural Machines. A.A. Balkema, Rotterdam, 633p
KADAYAFÇILAR, S., 1991. Biçerdöverlerin Tasarım Esaları. Türkiye Zirai Donatım Kurumu Mesleki Yayınları, No.54, Ankara, 86s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
5 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
4 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
4 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
3 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
4 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
0 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|