|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sürdürülebilir tarım Teknolojileri |
|
Dersin Kodu |
: |
TM-591 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sürdürülebilir tarıma ilişkin temel tanımlar ve sürdürülebilir tarımın Dünyadaki yeri ve gelişimine ilişkin bilgiler edinilir Sürdürülebilir tarımın temel ilkelerine yönelik bilgiler edinilir.
Sürdürülebilir tarım sistemleri hakkında bilgiler edinilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonu ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, dünyadaki yeri ve gelişimi |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
2 |
Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, çevresel sürdürülebilirlik, sosyal açıdan sürdürülebilirlik, ekonomik açıdan sürdürülebilirlik |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
3 |
Sürdürülebilir tarım sistemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
4 |
Düşük girdili tarımsal üretim sistemleri, alternatif tarım |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
5 |
Organik tarım |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
6 |
Permakültür ve agroekolojik tarım |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
7 |
Doğal tarım, korumalı tarım |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
8 |
Biodinamik tarım |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
9 |
Ara Sınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Yazılı sınav |
|
10 |
Sürdürülebilir tarıma uygun toprak işleme uygulamaları |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
11 |
Sürdürülebilir tarıma uygun bakım uygulamaları |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
12 |
Sürdürülebilir tarıma uygun hasat uygulamaları |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
13 |
Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri (1) |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
14 |
Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri (2) |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
15 |
Ödev değerlendirme |
Ders notundaki ilgili konular |
Ders anlatımı ve Power Point sunu |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mason, J., 2004. Sustainable Agriculture, CSIRO Publishing, Australia
Kirişçi, V., Keskin, M., Say, S.M., Keskin, S.G., 1999. Hassas Tarım Uygulamaları, Nobel Kitabevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
www.atta.ncat.org
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek |
0 |
|
3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek |
0 |
|
4 |
Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek |
3 |
|
5 |
Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek |
2 |
|
6 |
Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek |
0 |
|
7 |
Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
0 |
|
8 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak |
4 |
|
9 |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak |
0 |
|
11 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak |
2 |
|
12 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
7 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|