Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pülverizatör Çalışma Karakteristikleri Saptanması Yöntemleri

Dersin Kodu : TM-525

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sıvı ilaçların damlalar halinde parçalamam mekanizmalarını ve etkili faktörleri öğrenir.
2. Püskürtülen materyalin farklı hedef yüzeylerdeki birikim miktarını ölçer ve yorumlar.
3. Hedef yüzeylerde örnekleme teknikleri ve örnekleme amaçlı kullanılabilecek iz maddelerini öğrenir ve analizler yapabilir
4. Herhangi bir ilaç uygulama makinasının performansını değerlendirmek için gerekli tüm bilgiye sahip olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Pülverizatörlerle yapılan ilaç uygulamalarında, pülverizatör performansını değerlendirme teknikleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Pülverizatörde kullanılan meme karakteristikleri, püskürtme sıvısı kalıntı miktarı ölçme teknikleri, drift ölçme yöntemleri, kalıntı ölçümlerinde kullanılan iz maddeleri, iz maddesi seçimi ve iz maddesi toplama yüzeyi örnekleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf, labratuvar, tarla ve bahçe alanları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sıvıların bazı önemli fiziksel özellikleri ve bunların parçalanmayay etkileri Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
2 Sıvı ilaç parçalama mekanizmaları:basınçla, santrifüj kuvvetle, hava akımıyla,elektro hidrodinamik kuvvetle Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
3 Püskürtme paterni karakteristik damla çapları ölçümü Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
4 Tek bir meme ve çoklu meme kullanımında püskürtme paterni belirleme Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
5 İlaç sürüklenmesi ve sürüklenme nedenleri,İlaç sürüklenmesi azaltma teknolojileri Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
6 Tarla Pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotları Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
7 Ara sınavı
8 Yardımcı hava akımlı bahçe pülverizatörleriyle çalışmada hedef yüzeylerde ilaç birikimi ve sürüklenme potansiyeli ölçüm metotları Ders notları ve internet üzerinden doküman Hazırlanmış Sunular
9 Tarla ve bahçede örnek uygulama çalışmaları Ders notları ve internet üzerinden doküman Hazırlanmış Sunular
10 Tarla ve bahçede alınan örneklerin fluorometrik analizi Ders notları ve internet üzerinden doküman Hazırlanmış Sunular
11 Alınan verilerin grafik ve tablolar hailinde sunumu ve yorumlama Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
12 İlaç uygulama ekipmanları değerlendirmelerinde kullanılan iz maddeleri ve iz maddesi seçimi Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
13 Örneklemem yüzeyleri seçimi ve örneklemem yüzeylerinden iz maddesi ayırma teknikleri Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
14 Ödev I ve ödev sunumu Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
15 Ödev I ve ödev sunumu Ders notları ve internet üzerinden döküman Hazırlanmış Sunular
16/17 Yılsonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Matthews, G. A., Hislop, E. C., Application Techology for Crop Protection. ISBN:0 85198 834 2.
 ISO 5682-2: Equipment for crop protection-Spraying equipment Part 2: Test methods for hydraulic Sprayers.
 ASABE S 561.1. ARP2004. Procedure for Measuring Drift Deposits from Ground, Orchard and aerial sprayers.
 Koch, H., Knewitz, H., 2008. Methodology and sampling technique of spray deposit and distribution measurement in vineyards. Nachrichtenbl. Deut. Pflanzenschutzd., 60 (2). S. 25–30, 2008, ISSN 0027-7479.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olmak 4
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile uygulayabilmek 0
3 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmek 2
4 Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları uygulamak ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilmek 0
5 Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek 2
6 Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirmek ve gelişmesine katkıda bulunabilmek 0
7 Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak 1
8 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olmak 3
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine ulaşmak 3
10 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama becerisi kazanmak 2
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak 0
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6