|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kömür Hazırlama ve Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-547 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sıvılaştırma, gazlaştırma Kömürlerin pulvarize edilmesi ve aglomerasyon Kömür hazırlama tesis artıklarının değerlendirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yakma ve hava kirliliği kontrolü, karbonlaştırma, gazlaştırma, sıvılaştırma ve briketleme konularında öğrencileri bilgilendirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sıvılaştırma, gazlaştırma
Kömürlerin pulvarize edilmesi ve aglomerasyonu
Kömür hazırlama tesis artıklarının değerlendirilmesi konularını anlamak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bolum derslik ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yakma ve hava kirliği kontrolü
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
2 |
Yakma ve hava kirliği kontrolü
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
3 |
Yakma ve hava kirliği kontrolü
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
4 |
Karbonlaştırma
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
5 |
Karbonlaştırma
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
6 |
Gazlaştırma
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
7 |
Gazlaştırma
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
8 |
Sıvılaştırma
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
9 |
Arasınav
|
|
Yazılı Sınav |
|
10 |
Briketleme
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
11 |
Briketleme
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
12 |
Briketleme
|
literatür taraması |
Sözlü Anlatım ve Uygulamalı Problem Çözümü |
|
13 |
Ödev sunumu
|
|
|
|
14 |
Final
|
|
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
G. Önal ve G. Ateşok, Kömür Teknolojisi ve Kullanımı Semineri III , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı Yayınları, 1996
H.H. Lowry, Chemistry of Coal Utilization, Supplementary Volume, 1963
Z. Drzymala, Industrial Briquetting Fundamentals and Methods, Elsevier, 1993
R.M. Koerner, Elements II Briquetting and Agglomeration, The Institute of Briquetting and Agglomeration, 1983
J. W. Leonard, Coal Preparation, 4th edition, 1979, The American Institute of Mining and Metallurgical and Petroluem Engineers Inc. Newyork
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
4 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
4 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
4 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|