|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Madencilikte Bilgisayar Uygulama Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD-539 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET DAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tasarım problemlerini bilir. Madencilikte kullanılan CAD programları hakkında genel bilgi sahibi olur. Blok model konusunu bilir. Bazı planlama problemlerini çözebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, bilgisayar destekli çözümü yapılabilecek problemler ve bu problemlerin çözümünü yapan bilgisayar programlarında kullanılan blok modeller hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Düzenli grid blok modelleri, düzensiz blok modeli, yüzey model sınırı, Jeolojik ve Jeoteknik verilerin blok modellemesinde kullanılması, poligon alan hesaplamaları, açık işletme sınırının belirlenmesi, sınır koordinatları bilinen açık işletme sınırının blok açık işletme sınırına dönüştürülmesi, açık işletmelerde ilk kazı noktasının belirlenmesi, kazı makinası seçimi ve açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Madencilikte uygulanan bilgisayar programları
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
2 |
Madencilikte uygulanan bilgisayar programları
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
3 |
Madencilikte uygulanan bilgisayar programları
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
4 |
Blok modeller
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
5 |
Blok modeller |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
6 |
Blok modeller |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
7 |
Blok açık işletme sınırı
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
8 |
Blok açık işletme sınırı
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
9 |
Blokların ekonomik değerlerinin belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
10 |
Blokların ekonomik değerlerinin belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
11 |
Arasınav
|
|
Yazılı sınav |
|
12 |
Alan hesaplamaları
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
13 |
Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
14 |
Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi
|
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
15 |
Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatım |
|
16/17 |
Dönemsonu sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Dağ, Ders Notları (yayınlanmamış)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
4 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
0 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
3 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
4 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
4 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|