Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Madencilikte Bilgisayar Uygulama Teknikleri

Dersin Kodu : MD-539

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AHMET DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasarım problemlerini bilir.
Madencilikte kullanılan CAD programları hakkında genel bilgi sahibi olur.
Blok model konusunu bilir.
Bazı planlama problemlerini çözebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin, bilgisayar destekli çözümü yapılabilecek problemler ve bu problemlerin çözümünü yapan bilgisayar programlarında kullanılan blok modeller hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği : Düzenli grid blok modelleri, düzensiz blok modeli, yüzey model sınırı, Jeolojik ve Jeoteknik verilerin blok modellemesinde kullanılması, poligon alan hesaplamaları, açık işletme sınırının belirlenmesi, sınır koordinatları bilinen açık işletme sınırının blok açık işletme sınırına dönüştürülmesi, açık işletmelerde ilk kazı noktasının belirlenmesi, kazı makinası seçimi ve açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Madencilikte uygulanan bilgisayar programları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
2 Madencilikte uygulanan bilgisayar programları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
3 Madencilikte uygulanan bilgisayar programları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
4 Blok modeller Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
5 Blok modeller Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
6 Blok modeller Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
7 Blok açık işletme sınırı Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
8 Blok açık işletme sınırı Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
9 Blokların ekonomik değerlerinin belirlenmesi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
10 Blokların ekonomik değerlerinin belirlenmesi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
11 Arasınav Yazılı sınav
12 Alan hesaplamaları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
13 Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
14 Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
15 Açık işletmelerde kazı sırasının belirlenmesi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
16/17 Dönemsonu sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ahmet Dağ, Ders Notları (yayınlanmamış)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 4
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 0
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 2
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 3
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 4
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 4
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6