Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mermer ve Diğer Parlatılabilen Malzemeler Teknolojisi

Dersin Kodu : MD-508

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MESUT ANIL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye için mermer potansiyelinin önemini öğrenerek bakir bir sahada ocak açabilecek genel bilgileri kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mermer kavramını öğrenerek kullanıldığı yerlere göre mermer seçimini yapabilmeyi ve mermer ocağı açabilmeyi kavramak

Dersin İçeriği : Türkiye için mermer potansiyelinin önemini öğrenerek bakir bir sahada ocak açabilecek genel bilgileri kavramak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mermerleşme nedir?Mermerleri petrografik ve ticari açıdan sınıflandırmak Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
2 Mermerlerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özellikleri Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
3 Mermer özelliklerinin belirlenmesine ilişkin kullanılan yöntemler Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
4 Mermer işletme ve ocak açma faaliyetlerinde göz önüne alınması gerekli hususlar Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
5 Kronolojik süreye göre mermer işletme yöntemleri Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
6 Elmas Tel kesme Yöntemi ile U ve V kuralına göre blok üretmek Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
7 Mermer işletme makinaları Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
8 Mermer kesici ve aşındırıcıları üzerine genel bakış Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
9 Mermerlerin boyutlandırılması, cilalanması ve süreksizliklerin tamiri Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
10 Mermerlerde atık ve atık su sorunları Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
11 Mermerlerin pazarlanması Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
12 Mermer artıklarının değerlendirilmesi Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
13 Mermer ocaklarının üretim sonrası doğaya yeniden kazandırılması Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
14 Mermer ocaklarının üretim sonrası doğaya yeniden kazandırılması Ders notları, İlgili web sayfaları DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mesut ANIL, Mermer teknolojsi, Ders notu, ADANA
Diğer Kaynaklar  A. ŞENTÜRK, L. GÜNDÜZ 1996.,Mermer teknolojsi, Isparta


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. 5
2 Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. 5
3 Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak 5
4 Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak 5
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek 5
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. 5
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. 4
9 Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. 5
10 Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak 5
11 Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi 5
12 Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6