|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş,Yürürlükteki Mevzuata göre İşletmeye Faaliyetlerine Engel olan Unsurların Tartışılması |
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
2 |
Maden, Petrol, Kıyı Kanunları hakkında genel bilgiler ve bu kanunların kapsadığı alanlar.
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
3 |
Maden İşletmelerinin tabi oldukları kanun ve yönetmelikler
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
4 |
Arama ve İşletme dönemlerinde alınması gerekli izinler
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
5 |
İzinsiz madencilik faaliyetleri için öngörülen cezalar ve uygulamalar
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
6 |
Sınır İhlalleri, Geçersiz Beyanlar ve Teknik Raporlardaki tutarsızlıklara verilebilecek cezai hükümler
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
7 |
İşletme Faaliyetlerinde kaynaklanan Çevre kirliliği ve Bunların önlenebilmesi için alınması gerekli tedbirler
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
8 |
Maden İşletmelerindeki alınması zorunlu emisyon izinleri
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
9 |
İşletme sonunda uygulanacak rehabilitasyon çalışmaları ve yönetmeliklerdeki zorunluluklar
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
10 |
ÇED,GSM ve doğaya yeniden kazandırma projeleri
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
11 |
Madencilik yapılamayan yasak alanlar, iş kanunu, iş akti ve sözleşme çeşitleri
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
12 |
Grev ve lokavt ve hukuksal haklar
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
13 |
Maden işletmelerinde iş sağlığı ve güvenliğinde karşılaşılan hukuksal sorunlar
|
Ders notları, İlgili web sayfaları
|
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA
|
|
14 |
Maden işletmelerinde iş sağlığı ve güvenliğinde karşılaşılan hukuksal sorunlar |
Ders notları, İlgili web sayfaları |
DERS ANLATIM, SUNU VE TARTIŞMA |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
4 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
3 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|