Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarımda İnsan Kaynaklarını Geliştirme

Dersin Kodu : TE-545

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Kırsal alanların ve kır toplum yapısının temel karakteristiklerini sayabilir.
2.Kırsal alanda insan kaynaklarını geliştirmenin temel araçlarını belirleyebilir.
3.İnsani gelişme indeksleri açısından Türkiye’nin konumunu anlar.
4.Liderlik vasıflarını geliştirebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TE-545 Tarımda İnsan Kaynaklarını Geliştirme

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kırsal kalkınmayı hızlandırmak ve istenilen yönde değişim sağlayabilmek için, insanı geliştirmek gerekmektedir. Öğrencilere, kırsal alanda insan kaynakları ve bunların geliştirilmesi konusunda teorik ve güncel bilgi vermek, dönem sonunda bu konuda öğrencilerin yeterli bilgi ve ile donanmalarına katkıda bulunmak, öğrencilere ilgili konuda araştırma yaptırtmaktır.

Dersin İçeriği : Kırsal alan tanımı. İnsan kaynaklarını geliştirme (İKG) kavramının gelişimi. İKG ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki. İnsan kaynaklarını geliştirmede; etkin ve uygun iş planı, hizmet-içi ve hizmet-öncesi eğitim, belirli görevler için uygun elemanların seçimi, denetleme, motivasyon (Maslow´un ihtiyaçlar hiyerarşisi, McGregor´un X ve Y teorisi, McClelland´ın başarı teorisi, Vroom ve ark. beklenti teorisi), ödüllendirme, grup idareciliği ve grup dinamiklerinin geliştirilmesi (Hawthorne Etkisi), liderlik vasıflarının geliştirilmesi (emir verici, açıklayıcı, izleyici ve destek verici liderlik tarzları), bireyler arasında etkili iletişim, kendine güven, ödüllendirme ve performanslarının değerlendirilmesi (geri besleme ve yol gösterme, performans hedeflerini belirleme).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kırsal alana ilişkin temel göstergeler. Türkiye’de kır-kent farklılıkları. Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
2 Kırsal alanda insan kaynağı nedir? Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
3 İnsan Kaynakları Yönetiminin Önemi, İnsan Kaynakları Süreçleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
4 İnsan Kaynaklarının Rolü, Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
5 İletişim Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
6 Sunu teknikleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
7 Performans Yönetimi, Çalışan memnuniyeti Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
8 Zaman Yönetimi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
9 Ara sınavı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
10 Motivasyon Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
11 Liderlik Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
12 Çatışma (Uyuşmazlık) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
13 Stres Yönetimi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
14 Örgüt Kültürü, Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
15 Çalışan Bağlılığı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
16/17 Ödevlerin Sunulması ve tartışılması Hazırlanan ödevler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   İnsan Kaynakları Yönetimi (Prof.Dr.Zeyyat Sabuncuoğlu) İnsan Davranışları (Doğan Cüceloğlu) Davranış Bilimleri (Doç.Dr.Salih Güney) Leadership (Richard L.Hughes; Robert C.Ginnett; Gordon J.Curphy) Performance Appraisal: Assessing Human Behavior At Work (H.John Bernandin; Richard W. Beatty)
 Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 1
2 Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 2
3 Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme 1
4 Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme 1
5 Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme 1
6 Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme 1
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi 5
8 Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
9 Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 1
10 Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 1
11 Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 1
12 Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 2
13 Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6