|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapım Sözleşmeleri ve İhale Çeşitleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-572 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapım işlerinin sağlıklı bir şekilde başlatılarak tamamlanabilmesi için yapan ve yaptıran arasında düzenlenebilecek evraklar (ihale ve sözleşme yapılması) ve kanuni dayanakları anlatılmaktadır. Bu bilgiler ışığında yapılmış olan ihale ve sözleşmelerinin incelenmesi, tartışılması ve sonuçlar çıkarılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapım işlerinin içinde yer alan iş kalemleri ve iş büyüklüklerine bağlı olarak çeşitli maliyet rakamları oluşmaktadır. Bu nedenle tarafların birbirlerine karşı kendilerini korumaları açısından oluşturulabilecek sözleşme ve ekleri önem kazanmaktadır. Ayrıca yapım işlerinin herhangi bir sorun ile karşılaşılmadan başlatılıp bitirilebilmesi için ihale çeşit ve usullerine göre yapılması önemli bir gerekliliktir.
Yapım işlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülüp tamamlanabilmesi için çok önemli ve birbirine bağlı bu işlemler örnekler ile açıklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İhale, sözleşme ile ilgili olabilecek tanım, tarif ve tanımların yapılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
2 |
İhale kavramı ve neden yapılması gerektiği ile ilgili bilgilendirme |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
3 |
İhale çeşitleri |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
4 |
Verilen açıklamaların Devlet İhale Kanunu çerçevesinde tartışılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
5 |
Verilen açıklamaların Devlet İhale Kanunu çerçevesinde tartışılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
6 |
Sözleşme ve eklentileri (şartnameler, projeler vb.) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon |
|
7 |
İhaleler ve sözleşmeler ile ilgili örnek çalışmalar (ihale ilanı, içeriği, süresi, bedeli vb. hakkında bilgilendirme) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ve tartışma |
|
8 |
İhaleler ve sözleşmeler ile ilgili örnek çalışmalar (ihale ilanı, içeriği, süresi, bedeli vb. hakkında bilgilendirme) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ve tartışma |
|
9 |
İhale ve sözleşmeyi ilgilendiren alanların çok geniş ve kapsamlı olması nedeniyle (mal ve hizmet alımı, yapım işleri, kira, takas gibi...) farklı örneklerin de incelenmesi. |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ve tartışma |
|
10 |
hale ve sözleşmeyi ilgilendiren alanların çok geniş ve kapsamlı olması nedeniyle (mal ve hizmet alımı, yapım işleri, kira, takas gibi...) farklı örneklerin de incelenmesi. |
ilgili kitaplara çalışmak |
Bilgisayar destekli projeksiyon ve tartışma |
|
11 |
Örnek bir ihalenin adımlarının canlandırmasının yapılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
12 |
Yapılan çalışma ve açıklamaların ışığında farklı örneklerin öğrenciler tarafından incelenmesi, değerlendirilmesi ve tartışılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
13 |
Yapılan çalışma ve açıklamaların ışığında farklı örneklerin öğrenciler tarafından incelenmesi, değerlendirilmesi ve tartışılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
14 |
Yapılan çalışma ve açıklamaların ışığında farklı örneklerin öğrenciler tarafından incelenmesi, değerlendirilmesi ve tartışılması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma |
|
15 |
İncelemelerin rapor haline getirilmesi |
ilgili kitaplara çalışmak |
Tartışma, değerlendirme ve sonuç çıkarma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yapı İşletmesi, Şantiye Tekniği, Maliyet Hesapları, Prof. Kerim Sunguroğlu, Gazi Üniversitesi, Müh. Mim. Fak. İnşaat Mühendisliği Bl. 1996
Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, A. Pancarcı, M.E. Öcal, Birsen Yayınevi, 2005
4734 Sayılı Devlet İhale Kanunu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
0 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
0 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
4 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
0 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
0 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
0 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
3 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
3 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
0 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
3 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
3 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
3 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|