|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapım İşlerinde İdari, Teknik ve Şantiye Organizasyonu Açılarından Çalışmalar |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-565 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yapı elde etme sürecinde tarafların sorumluluklarının belirlenmesi Belirlenen sorumlulukların büro ve şantiyelerde doğru ve eksiksiz uygulanması Sorumlulukların yerine getirilmesi sürecinde ortaya çıkan sorunların giderilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Herhangi bir yapım işinde büro ve uygulama çalışmalarında izlenen süreç ve aralarında oluşan bağlantılar idari, teknik ve şantiye organizasyonu açılarından incelenmektedir. Bu konu çerçevesinde çeşitli çalışmalardan araştırmalar yaptırılarak (ilgi duyulan bir konuda) bilgi derinliğinin artırılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapım işleri ilk aşamada karar verme, tespitler, program, arsa seçimi, proje, metraj, keşif ve ihale dosyasının hazırlanması, ihale ilanı ve müteahhite işin verilmesinden oluşmaktadır. Yapım işlerinin ikinci aşaması uygulama kısmıdır. Bu kısımda işler ağırlıklı olarak şantiyede geçeceği için işin muhatabı olan tarafların görev tanımları, bu işleri şantiyede hangi sırayla ve sürede yapacakları ile ilgili organizasyon ve program anlatılarak örneklemeler yapılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ile ilgili genel açıklamalar (Dönem içindeki dersin akışı ile bağlantılı olarak ilgi duyulan konulardan biri veya bağlantılı olanlar arasından ödev hazırlanacağı öğrenciye hatırlatılacaktır. |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
2 |
Genel tanım, tarifler, görev ve sorumluluklar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
3 |
Genel tanım, tarifler, görev ve sorumluluklar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
4 |
Yapım işlerinin genel ayrımlarının yapılması (büro, şantiye) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
5 |
Yapım işlerinin genel ayrımlarının yapılması (büro, şantiye) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
6 |
Proje, metraj, maliyet, ihale,teminatlar, hakedişler, kabuller |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
7 |
Proje, metraj, maliyet, ihale,teminatlar, hakedişler, kabuller |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
8 |
Denetim ve kontrol mekanizması |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
9 |
Organizasyon teorileri (klasik, modern) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
10 |
Organizasyon teorileri (klasik, modern) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
11 |
İş programları (çubuk, CPM) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
12 |
İş programları (çubuk, CPM) |
ilgili kitaplara çalışmak |
Projeksiyon, karşılıklı konuşma/tartışma |
|
13 |
Ödev seçimi, tartışmalar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Karşılıklı konuşma/tartışma |
|
14 |
Ödev seçimi, tartışmalar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Karşılıklı konuşma/tartışma |
|
15 |
Ödev seçimi, tartışmalar |
ilgili kitaplara çalışmak |
Karşılıklı konuşma/tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yapı İşletmesi, Şantiye Tekniği, Maliyet Hesapları, Prof. Dr. Kerim Sunguroğlu, Gazi Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, 1996
Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, A. Pancarcı, M. Emin Öcal, Birsen Yayınevi, 2005
Construction Management In Practice, R. Fellows, D. Langford, R. Newcombe, S. Urry, Longman Group UK Limited, 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
0 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
3 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
3 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
0 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
0 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
3 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
3 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
3 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
0 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
0 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
0 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
0 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
3 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|