Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Mimari Proje II

Dersin Kodu : MM-532

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERKİN ERTEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN
Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir.
Kazanımlarını kullanarak,farklı ölçeklerde tasarım ve planlama kararları alır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin ilgi duyduğu alanda, MM-531 İleri Mimari Proje 1 dersinde seçilen mimari proje konusunun, yine bu derste hazırlanan dosyadaki verilere göre ele alınması, 1/500, 1/200, 1/50, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçeklerde ayrıntılı olarak tasarlanması ve maketle birlikte sunulması istenmektedir. Ana amaç, lisans düzeyinde kazanılan tasarım becerisinin daha ileri düzeye getirilmesidir.

Dersin İçeriği : Mimari projenin uygun ölçeklerde çizilmesi detaylandırılması ve maket ile birlikte sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 MM-531 İleri Mimari Proje dersinde hazırlanmış olan dosyadaki verilerin değerlendirilmesi. Verinin değerlendirilmesi Analiz, sunum, tartışma
2 1/1000 imar planına göre, seçilen arsanın incelenmesi, mimari proje konusunun imar planına uygulanması iile ilgili teknik ayrıntıların tartışılması. Seçilen alanın 1/1000 ölçekli haritada analizi Analiz, sunum, tartışma
3 1/500 ölçekte hazırlanan projenin vaziyet planı eskizinin tartışılması. Vaziyet planı hazırlanması Çizim, sunum, tartışma
4 1/500 ölçekli vaziyet planının fiziksel çevre, iklimsel koşullar, yön, mimari çevre açısından irdelenmesi. Vaziyet planının analiz edilmesi Analiz, sunum, tartışma
5 1/500 ölçekte, ihtiyaç programına göre projenin yerleşeceği alan ve konumun netleştirilmesi. Vaziyet planının çizilmesi Çizim, sunum, tartışma
6 Mimari ve taşıyıcı sistem aksları üzerine araştırmalar yapılması, ilgili mühendislik (inşaat) alanına danışılarak mimari ve düşey taşıyıcı sistem seçimi. Sistem aksları hakkında araştırma Analiz, sunum, tartışma
7 Taşıyıcı akslar üzerinde planların 1/200 ölçeğinde tasarlanması. Aksların 1/200 ölçekte çizilmesi Çizim, sunum, tartışma
8 1/200 ölçeğinde tüm katlara ait tasarlanan planlar üzerinde tartışmaların ve gerekli düzeltmelerin yapılması. 1/200 ölçekli planların çizilmesi Çizim, sunum, tartışma
9 Arasaınav Önceki konuların gözden geçirilmesi Çizim sınavı
10 1/200 ölçekli, mimari donatılar yerleştirilerek çizilen tüm planların ihtiyaç programına uygunluğunun denetlenmesi. İhtiyaç programına göre tefriş ve düzenlemeler. Çizim, sunum, tartışma
11 1/200 ölçekte çizilen tüm plan, kesit ve görünüşlerinin, uygulama projesine altlık oluşturabilecek duruma getirilmesi. 1/200 ölçekte tüm plan, kesit ve görünüşlerin çizilmesi. Çizim, sunum, tartışma
12 Projenin 1/50 uygulama projesi ölçeğinde ele alınması, ilgili mühendislik alanlarında (inşaat, tesisat, elektrik) uzmanlarla görüşülerek gerekirse düzeltilmesi. Projenin 1/50 uygulama projesi ölçeğinde ele alınması. Çizim, sunum, tartışma
13 1/50 uygulama projesinde çözülmesi gerekli detay noktalarının belirlenerek gerekli görülen ölçeklerde (1/5, 1/2, 1/1) detaylarının hazırlanması. Uygulama projesinde çözülmesi gerekli detay noktalarının belirlenmesi. Çizim, sunum, tartışma
14 Çizilen detaylara göre 1/50 ölçekli projede gerekli değişikliklerin yapılması. 1/50 ölçekli uygulama projesi çizimi Çizim, sunum, tartışma
15 1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların çizimi, maket yapılması. Projeye ait tüm çizimlerin tamamlanması, maket yapılması. Çizim, sunum, tartışma
16/17 Final sınavı, 1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların maketle birlikte teslimi. Sunum hazırlanması sunum, tartışma, değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Seçilen proje konusu ile ilgili kitap, süreli yayın, v.b...


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. 5
2 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 5
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 5
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. 5
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
7 Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. 5
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 4
9 Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. 5
10 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. 5
11 Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. 4
12 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. 5
13 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. 5
14 Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. 4
15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
16 Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. 5
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
18 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 2
19 Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. 5
20 Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6