|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Mimari Proje II |
|
Dersin Kodu |
: |
MM-532 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKİN ERTEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir.
Kazanımlarını kullanarak,farklı ölçeklerde tasarım ve planlama kararları alır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin ilgi duyduğu alanda, MM-531 İleri Mimari Proje 1 dersinde seçilen mimari proje konusunun, yine bu derste hazırlanan dosyadaki verilere göre ele alınması, 1/500, 1/200, 1/50, 1/5, 1/2 ve 1/1 ölçeklerde ayrıntılı olarak tasarlanması ve maketle birlikte sunulması istenmektedir. Ana amaç, lisans düzeyinde kazanılan tasarım becerisinin daha ileri düzeye getirilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mimari projenin uygun ölçeklerde çizilmesi detaylandırılması ve maket ile birlikte sunulması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
MM-531 İleri Mimari Proje dersinde hazırlanmış olan dosyadaki verilerin değerlendirilmesi.
|
Verinin değerlendirilmesi |
Analiz, sunum, tartışma |
|
2 |
1/1000 imar planına göre, seçilen arsanın incelenmesi, mimari proje konusunun imar planına uygulanması iile ilgili teknik ayrıntıların tartışılması. |
Seçilen alanın 1/1000 ölçekli haritada analizi |
Analiz, sunum, tartışma |
|
3 |
1/500 ölçekte hazırlanan projenin vaziyet planı eskizinin tartışılması. |
Vaziyet planı hazırlanması |
Çizim, sunum, tartışma |
|
4 |
1/500 ölçekli vaziyet planının fiziksel çevre, iklimsel koşullar, yön, mimari çevre açısından irdelenmesi.
|
Vaziyet planının analiz edilmesi |
Analiz, sunum, tartışma |
|
5 |
1/500 ölçekte, ihtiyaç programına göre projenin yerleşeceği alan ve konumun netleştirilmesi.
|
Vaziyet planının çizilmesi |
Çizim, sunum, tartışma |
|
6 |
Mimari ve taşıyıcı sistem aksları üzerine araştırmalar yapılması, ilgili mühendislik (inşaat) alanına danışılarak mimari ve düşey taşıyıcı sistem seçimi. |
Sistem aksları hakkında araştırma
|
Analiz, sunum, tartışma |
|
7 |
Taşıyıcı akslar üzerinde planların 1/200 ölçeğinde tasarlanması. |
Aksların 1/200 ölçekte çizilmesi |
Çizim, sunum, tartışma |
|
8 |
1/200 ölçeğinde tüm katlara ait tasarlanan planlar üzerinde tartışmaların ve gerekli düzeltmelerin yapılması. |
1/200 ölçekli planların çizilmesi |
Çizim, sunum, tartışma |
|
9 |
Arasaınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
Çizim sınavı |
|
10 |
1/200 ölçekli, mimari donatılar yerleştirilerek çizilen tüm planların ihtiyaç programına uygunluğunun denetlenmesi. |
İhtiyaç programına göre tefriş ve düzenlemeler. |
Çizim, sunum, tartışma |
|
11 |
1/200 ölçekte çizilen tüm plan, kesit ve görünüşlerinin, uygulama projesine altlık oluşturabilecek duruma getirilmesi. |
1/200 ölçekte tüm plan, kesit ve görünüşlerin çizilmesi. |
Çizim, sunum, tartışma |
|
12 |
Projenin 1/50 uygulama projesi ölçeğinde ele alınması, ilgili mühendislik alanlarında (inşaat, tesisat, elektrik) uzmanlarla görüşülerek gerekirse düzeltilmesi. |
Projenin 1/50 uygulama projesi ölçeğinde ele alınması. |
Çizim, sunum, tartışma |
|
13 |
1/50 uygulama projesinde çözülmesi gerekli detay noktalarının belirlenerek gerekli görülen ölçeklerde (1/5, 1/2, 1/1) detaylarının hazırlanması. |
Uygulama projesinde çözülmesi gerekli detay noktalarının belirlenmesi. |
Çizim, sunum, tartışma |
|
14 |
Çizilen detaylara göre 1/50 ölçekli projede gerekli değişikliklerin yapılması. |
1/50 ölçekli uygulama projesi çizimi |
Çizim, sunum, tartışma |
|
15 |
1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların çizimi, maket yapılması. |
Projeye ait tüm çizimlerin tamamlanması, maket yapılması. |
Çizim, sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı, 1/500, 1/200, 1/50 plan, kesit ve görünüşlerin ve detayların maketle birlikte teslimi. |
Sunum hazırlanması |
sunum, tartışma, değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Seçilen proje konusu ile ilgili kitap, süreli yayın, v.b...
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
3 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
5 |
|
4 |
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyaloğu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
7 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştiren farkındalığa sahiptir. |
5 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanı ile ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. |
4 |
|
9 |
Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. |
5 |
|
11 |
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
12 |
Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. |
5 |
|
14 |
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder. |
4 |
|
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
16 |
Dili, sembolleri, metinleri etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. |
5 |
|
18 |
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. |
2 |
|
19 |
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir. |
5 |
|
20 |
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|